Gå til innhold
Arkivverket

[#70340] Marit Olsdtr. Strand, f. 26.3.1844 i Valdres, utv. til Amerika


Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

Fra USA har jeg fått spørsmål om hjelp med å finne foreldre og søsken til Marit. Hun ble gift 1867 i Norge med Abraham K. Fodness, og døde 11.10.1921 i Grant Twp. Lincoln Co. SD. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Konfirmasjonen, like godt ført to gongar, men f.datoen stemmer ikkje med den oppgjevne: LenkeTrur det står 25(?).04.1845.Kanskje dette er feil Marit? Eg finn ikkje dåpen.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ministerialboka(med konfirmerte) har tydelegare skrift enn klokkarboka, f.dato til den Marit eg har funne ovanfor, er 25.04.1845, som eg trudde: LenkeMen det er som sagt mogeleg at dette er feil, sjølv om namnet på faren er det same som far til ho Marit som gifta seg med Abraham K. Fodnes.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Hei Mariann. Tusen takk for hjelpen. Dette må etterkommerne i USA være veldig fornøyd med. Jeg har sendt link til denne siden til dem, og en oversettelse. Det er ikke uvanlig at fødselsdato og år gift er feil oppgitt. Er sikker på at det du har funnet er riktig. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.