Gå til innhold
Arkivverket

[#70348] Skogsarbeider Aksel Karlsen og Helga Olsdatter på Tangen i Stange


Gjest Hans Roger Eigeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Roger Eigeberg

Min oldemor Bergljot Nybakk f 1 mai 1920 på Tangen i Stange av foreldre skogsarbeider Aksel Karlsen og Helga Olsdatter. Dem gifta seg i 1916. Jeg har søkt både i slekta og på Internet, men finner ikke ut hvor dem kommer fra. Noen av etterkommerne skal ha treff og da kunne det være morro å vite. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Når datteren Astrid Helene døpes i 1917,bor de på Nybak under Opsahl østre : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1508&idx_id=1508&uid=ny&idx_side=-76>Lenke Ser at der blir født en Aksel 30.07 1892,med foreldre Karl Julius Larsen og Berthe Andreasd.De har adr.østre Opsahleie. Kan dette kanskje være 'din' Aksel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Roger Eigeberg

Jeg tror du har løst gåten. Dette dreier seg om Tangen og da er vi også på rett sted med Aksel! Så fikk vi også flere etterkommere og det var ukjent for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Aksel og Helga fikk flere barn: Astrid Helene 1916, Jenny Olaug 1918, Bergliot 1920, Arve Harald 1921 og Oddvar Kaare 1926 død før dåpsbekreftelse. Dødsfall til Aksel og Helga kan være løsningen på problemet. Det kan se ut som begge er fra området men det mangler et ekteskap for å bevise hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved søk på DIS-gravminner finner jeg i Tangen/Stange ei grav med disse: Aksel og Helga Nybakk, sammen med Astrid. Alle fødselsdatoer stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Bravo, det var nettopp det som skulle til men ekteskapet mangler enda...men det er rett personer.. Karl Julius Larsen og Berthe Arvesdatter hadde Martin 1890, Aksel 1892, Borghild 1894 og Albert 1898. Men: Berthe Arvesdatter hadde 3 uekte barn med 3 forskjellige menn før ekteskapet med Karl Julius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hans Roger Eigeberg finnes ikke i Trondheim, han kommer vel heller ikke til å se her på en stund...litt trist for Bergliot's tip tip oldeforeldre heter Ole Olsen og Anne Olsdatter g. 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Roger Eigeberg

Bekager Hans, denne uka har jeg eksamener hver dag, så jeg rekker bare å si takk for hjelpen så langt, men jeg tar gjerne mere hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Hei Hans Roger!Jeg har masse opplysninger om familien til Aksel Nybakk. Aksel var broren til min bestemor, Borghild Karlsen g. Alm. Har drevet med slektsforskning noen år og rullet opp en del, men Aksel kom fra husmannsætt og de er det værre å rulle opp med skråsikkerhet. Men en del har jeg. Noe av materialet kan være sensitivt, derfor hadde jeg satt pris om du kontaktet meg direkte på min email dersom du fortsatt er interessert i materialet.Er også interessert i å få plassert deg og din familie i bildet. Ser av min database at jeg har registrert at Bergljot ble gift Kløvstad og fikk 4 barn...Ivar Sannerud ivsanner@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.