Gå til innhold
Arkivverket

[#70352] Sogneprest Willum Dop (ca 1655-1722)


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg forsøker å få på plass endel av de manglene data om etterkommere etter Trelasthandler/Rådmann i Skien mm Hans Iversen og hans 2 hustruer, Pernille Halvorsdtr og Magdalene Jessesdtr. En av disse spm går mot mitt innlegg om Slottsfoged Rasmus Hansen og hans etterkommere, det andre spm er mot Sogneprest Dop og hans barn. Magdalene og Willum skal ha hatt 6 barn, 3 sønner og 3 døttre. Jeg kjenner til 2 sønner,Interimskommandant ved Kristiansfjeld, Kapt Hans Iver Dop, d 5.8.1742 (ugift ?) og Kaptein Christian Willumsen Dop (?-1731, gift med Inger Frantzdtr Cold. Dette paret skal ha hatt 3 barn, navn ukjent. Den 3dje sønnen kjenner jeg ikke til ? Av de 3 døttrene kjenner jeg til 2, Else og Maren. En av disse døttrene må ha dødd tidlig da det ser ut som begge har vært gift med samme mann, nemlig Sogneprest Hans Tanche. Er det avkom av noen av disse 2 giftermål?Er det noen som kjenner til noen av mine manglene data her, og kan hjelpe meg å fylle inn tomrommmene? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.