Gå til innhold
Arkivverket

[#70357] Var Anna fra Stræte i Fåberg?


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Viser til mitt tema nr. 67611 [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=67611&sok=aud>Lenke sandbu&nr=1&antinnlegg=20&startnr=&antall=&spraak=#ankerDet er altså snakk om Anna f. 1868 i Fåberg iflg 1900-tellinga: LenkeAnna ble gift i Oslo ca. 1896 med Hans Severin Hansen fra Osøren, men jeg har ikke klart å finne vielsen. De kan ha giftet seg borgerlig ettersom mannen var 'udtrådt', men ikke nødvendigvis.Hans og Anna fikk to barn; sønnen Sverre Fritjof f. 20.11.1897 og døpt i Oslo 28.11.1897 ifølge opplysninger ved konfirmasjonen i 1913 i Mesna, Fåberg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Glimrende Carsten, tusen takk!Hvis jeg tolker anmerkningen riktig, så ble Hans S. Hansen og Anna Iversdtr. viet borgelig den 9. april 1895. Da er det vel hos byskriveren man må lete etter denne hendelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Tusen takk til deg også Vigdis, for nyttig lenke!Har ikke tenkt over at man kunne selektere på borgelig, så da lærte jeg noe nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.