Gå til innhold
Arkivverket

[#70359] Arnt Johansen(Øyen)


Gjest Knut Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Øvergaard

Leter etter en tipolderfar i Trondheim.Ved min oldermors dåp 1841 heter han han Arnt Johansen Øyen,ved hans sønn Petter Odin het han Arnt Johansen,som også brukes ved oldermors 2 ekteskap.I folketellingen av 1865 finnerjeg han ingen sted,mulig er han død.Men heller ikke hans sønn som var født 1850,men han duker opp igjen i folketellingen 1875. mange hilsen Knut Øvergaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Er det denne Arnt Johansen? (Par nr 21).Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A15 (1831-1839), Ekteviede 1834, side 260. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner denne Arent døpt på Hitra 1 jan 1801.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Hitra, Ministerialbok nr. 634A02 (1775-1818), Kronologisk liste 1801, side 126. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hei Kirsti Det er min tipolderfar,tusen takk.Har nå kommet tilbake til alle mine tipolderfedre,som er sprett ifra østlandet og nordover til Finnmark.Har litt problemer med etternavn til min tipoldermor tyder det til Tosling eller Fosling. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dåpen til Maren Anna Fosling.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A11 (1815-1821), Fødte og døpte 1815, side 4-5. Permanent sidelenke: LenkeJeg er ikke sikker på at familien i 4) er den rette. Farens navn er ikke det samme som i dåpen i 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Takk for all hjelp Kirsti Gikk inn family search hvor jeg fant mere om Maren Anna,hennes far og mor ao andre søsken.Finner der at far til Arnt kalles Johannes og at Arnt skal være født 1804 Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hei har nå funnet ut at Arnt omkom januar 1864 på vei ifra Køpenhavn og at det finnes opplysninger om han i en bygdebok for Hitra,der har han etternavnet Utseth. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.