Gå til innhold
Arkivverket

[#70360] Jacob Olsen Uxom, Gausdal


Gjest Gyrid Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gyrid Jørgensen

Jacob Olsen Uxom, født ca 1728, gift med Kari Tronsdatter Tøftum. I 1801 bosatt på Børde. Det er hans foreldre jeg er interessert i.Jeg har i notatene mine notert at sansynlige foreldre til Jacob kan være Ole Larsen Uxom og hans kone Marit Jacobsdatter. Jeg har imidlertid ikke funnet Jacob født som sønn av dette paret, det kan være jeg har overset dette i kirkeboka. Lurer derfor nå på om andre har via andre kilder fått bekreftet at disse to er foreldre til Jacob Olsen Uxom? Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er helt riktig. Marit Jacobsdatter var ellers fra Engeland. Jacob er nok f. ca. 1730, for han har broren Lars f. 1729 og søsteren Marit f. 1732. Det er lakune i kirkeboka 1730. Jeg stammer selv fra Jacobs bror Stener, f. 1746 på Flutuen, d. 1825 på Oksumbakken. Ole og Marit hadde i alt 12 barn, hvorav 7 levde opp.Send meg gjerne en mail, så skal du få det jeg har om Ole og Marits slekt bakover. svbjornd krøllalfa online no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Takk så mye til begge to. Fra det jeg fik oversendt fra Svein Arnolf har jeg nå blitt overbevist om at Ole Larsen Uxom og Marit Jacobsdatter er foreldre til Jacob Olsen Uxom. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.