Gå til innhold
Arkivverket

[#70365] Svenske kongelige aner?


Gjest Renate Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Renate Sandvik

Det har alltid vært sagt at min bestemors aner går tilbake til den svenske kongefamilien, og dette var selvfølgelig spennende når man var ung, men jeg har ikke funnet noe bevis for dette og vil nå en gang for alle avklare/bekrefte dette.Har kommet fram til at hun har svenske aner, men finner ikke ut noe mer om anene til disse igjen.Besteforeldrene til min bestemor heter Lars Bostrøm f. 1832 og Katarina Margareta Dorotea Abrahamsdotter f. 1829 og begge skal være innflyttet til Saltdalen fra Sverige.Er det noen som kan hjelpe meg komme videre, har søkt men kommer ingen vei.Tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate Sandvik

Takk for raskt svar!Problemet nå blir å finne foreldrene deres siden de er født i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Merk at en av fadderne heter Carl *Abraham* Stenlund og bor på samme gård som paret - Rusaanes. Her kan det være en forbindelse til Kajsa Abrahamsdotter.Dessuten: Etternavnet til Lars ser ut til å ha vært Bochström, ikke Boström - men det kan jo ha blitt endret i årenes løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Denne fadderen, ungkarl Carl Abraham Stenlund, innvandret fra Arjeplog i april(?) 1860, se nr. 6 her Lenke Veldig utydelig, men så vidt lesbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

her er en etterlysning på Anbytarforum vedr Bostrøm og Saldal, men dog ikke de samme fornavnene. Kan det være en sammenheng? Tollefsen nevner Lars Bostrøm med kone i sitt svar. Så ser jeg at der er en forsker Leif Bostrøm når jeg søker på Anbytarforum.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Noen som har tilgang til svenske Genline (betalingstjeneste) burde vel ha mulighet til å finne ut mer om disse.Men jeg kan satse ganske mye på at småkårsfolk av blandet svensk og samisk opphave neppe har kongelig blod i årene...Om ikke en eller annen prins har vært ute og fartet, selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror også at dette skal være mulig å finne ut av. Sjekket FS, men der var ingen treff.Ja, ja, disse prinsene, du vet. De fartet over alt.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.