Gå til innhold
Arkivverket

[#70382] August Gjertsen Sjøblom, f. 27.11.1871 i Bergen


Gjest Kristin M. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin M. Hansen

Etter en pause er jeg i gang med å lete etter min steoldefar, August Gjertsen Sjøblom, født i Bergen og død i Tønsberg (15.01.1948). Fødselsdatoen er den som står på gravstedet. Og jeg har lett i alle kirkebøkene fra Bergen og omegn for årene 1871-76, uten å finne ham. Siden jeg ikke vet foreldrenes navn, kommer jeg ikke videre. Var han en dissenter, så er det vanskelig å komme på spor av ham. Han skal ha vært i Sør-Afrika under Boerkrigen, og han er ikke å finne i 1900-tellingen. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin M. Hansen

Det har jeg fra kirkebøkene. Det står så i fødselsdataene for hans barn. Bergen har det alltid stått, men årstallene for når han er født har variert fra 1871, 1873 til 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hva het hun han ble gift med ? Finner i Vestfoldslekt en August Sjøblom f.1871 g. m enke Ragna Marie Olsen f. Johannesen.De ble viet ombord på en båt i 1910.Men det står at han var født i Åbo i Finland bosatt Sandefjord,så det er vel neppe ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Her er vielsen i kirkeboka for Sandefjord,og denne August Sjøblom er f. 27.11 1871 (nr.0 på lista, sikkert siden de ikke ble viet i kirka) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin M. Hansen

Hei! Jeg som har lett i kirkebøkene for Sandefjord, også!! Jammen bra det er noen årvåkne folk der ute. Takk skal dere ha! Altså, vi har hørt rykter om at han kunne komme fra Finland, men siden det har stått Bergen som fødested så er det der jeg har lett. Han var gift med min oldemor Ragna Marie Johansen (mor til min morfar) og de giftet seg på en båt i Leith, Skottland 26. mai 1910. Hvis han er finsk kan det bli vanskelig å finne han slekt der har jeg på følelsen..... Mange takk, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.