Gå til innhold
Arkivverket

[#70390] Disponent for Bærums Droge og kemikalieforretning


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

År 1900 var en mann ved navn Johan Wilhelm Klüver disponent for Bærums Droge og Kemikalieforretning,hans kone hette Edvarda, og de bodde i Schultzgt 18 i Oslo.Er det noen som vet noe om disse etter FT 1900? Og kan forretningen sidestilles med vår tids apotek?Takknemlig for tips.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Norges apotek og deres innehavere under Florø apotek: Johan Wilhelm Klüver tjenestegjorde som provisor en tid ved Florø apotek, han var født i Ytterøy 24-3-1864, eks.pharm. 1886, død i Kjøbenhavn 19-6-1906. Han var en tid medinnehaver av 'Bærums droge & kemikalieforretning' i Oslo. Som bestyrer autorisertes 11-1-1896 J.W.Flood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Takk for hjelpen Carsten, både for denne gang og tidligere.Det ble en tidlig død for Klüver, spørs om kona Edvarda som er mitt slektskap, ble boende i Danmark. Har nå funnet ut noe om den ene av Micael Wolds døtre som jeg har spurt om før, tema nr:29567.Etterkommere har jeg ikke sporet opp hittil, men det kan dukke opp en dag for det kommer overraskelser av og til!!Kikket så vidt i dansk telefonkatalog i dag og fant både firma og private som hette Klüver. Men navnet kan jo likegodt komme fra naboer i syd som fra Norge, det lyder tysk ikke sant?Søket etter flere slektninger fortsetter.Mvh.Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.