Gå til innhold
Arkivverket

[#70451] Er det noen som kjenner til han Simon?


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

I 1833 ble ei Nelle/Nele Madsdatter, Horne gift med en Simon Olsson, f a 1805. Er det noen som har peiling på hvor Simon Olsson var født? Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, da er det vel han her LenkeMen hvordan visste du hvor vi skulle, Egil? Det kunne ikke jeg lese ut av innlegget...Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Her er Nele sin fødsel, men den har du kanskje frå før, sidan du ikkje spør etter den. LenkeArnfrid (4). Kun rein gjetting, sidan oppgåvestillar var frå Florø, og fylkesarkivet gjer det mogeleg å søke på heile fylket.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Jeg var vist litt snar på knappen slik at jeg glemte å nevne at det er i Sogn og Fjordane jeg leter etter han Simon. mvh Aud Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Alt i orden Aud Karin, nå er jo saken uansett løst, men jeg finner ikke Ole Martinsen døpt i Kinn. Jeg finner imidlertid en Trine Simonsdatter som kan være Oles mor. Men nå finner du vel ut av akkurat det.Kan Ole Martinsens familie være inflyttere?Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Tusen takk for hjelpen. Nå er jeg kommet et stykke videre.Kanskje Ole Martinsens familie var innflyttere, Arnfrid. Kanskje går det ann å finne noe ut om denne familien?Mvh Aud Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Aud Karin.Eg har søkt på digitalarkivet på dåpen til barna til Ole Martinsen Bjørneset. Ser at han tidvis blir kalla Ole Mauritsen. Ser at det i 1838 er registrert ein Ole Maarsen som Oppsitjar på Bjørneset. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=mat1838&gardpostnr=3225&merk=3225#ovre>Lenke Denne dør i 1844, 65 år gamal. (nr. 54) Lenke Den same i skifteregisteret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Ser at denne Martin Samuelsen blei gift som ungkar i 1795. Då er det vel ikkje så sannsynleg at det er han som er far til Ole Martinsen likevel. Lenkemvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg har sett litt meir på FT 1801. Gitt at Ole Martinsen/Mauritsen er fødd ca. 1780, så er det berre ein kandidat i Sogn og Fjordane. Denne finn vi i Selje. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=f1801&gardpostnr=43308&personpostnr=638247&merk=638247#ovre>LenkeEg finn han ikkje fødd i Selje, så han er truleg fødd ein annan stad. Eg finn ein Ole Martinsen 19 år, som er konfirmert i Selje 1800. Det vert då oppgitt at han er frå det som eg tyder til Robbevig i Sands...?? (nr 11) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.