Gå til innhold
Arkivverket

[#70466] Tydehjelp- Trøgstad, Østfold 1778


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Noe slikt:Den 1ste Apr. Jens Hansen Taaranrud og hust. Kari Torersdatter deres Søn Hans, Test.: Thore Tisted, Kristense Hov, Niels Hov, Hans Amunssen ibid., Sergeant Friderik Hygen Hallangen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk. Det jeg er på jakt etter, er en Hans Iversen. Han gifta seg 25-11-1815 med Randi Eriksdtr i Trøgstad. Har ikke funnet han i 1801-tellinga. Er kanskje ikke fra Trøgstad. Han er far til Inger f 4-10-1820, som er mi tipp-oldemor. Hans dør på Raknerud, Trøgstad 19-9-1856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk. Ja,det stemmer jo. Første barnet ble født i 1815,15-7, Karen Marie. Men hvor var Hans fra? Jeg strever med å finne han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det er vel kanskje mest sannsynlig at det er han som bor nærmest,men tør ikke konkludere med at det er han.Takk for at du hjelper.Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Vielsen til Hans og Randi, h.side Lenke Er det noen som skjønner hva bokstaven foran Hans betyr. Jeg synes det ser ut som en S. Jeg lurer på om han var ungkar da han ble gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

HeiTakk for at du hjelper meg. Ser den samme bokstaven flere steder, men har ikke tenkt over betydningen. Nå leiter jeg etter fødsel på den mest sannsynlige Hans. Men har ikke lykkes enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I denne kirkeboka er det utrolig mange 'militærpersoner' blant de viede - så jeg tror S. muligens skal stå for 'Soldat'.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det er godt mulig. Takk skal dere ha. Blir ikke lett å finne opphavet hans,forstår jeg.Har snart lett gjennom hele fylket.Men jeg kan jo ha lett meg blind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.