Gå til innhold
Arkivverket

[#70502] Oppslag bygdebok Dale, Bruvik: Engel J. Høysæther f. 1868 i Samnanger


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg limer inn det jeg har skrevet inn under bygdeboka i Samnanger. Jeg er interessert i å vite hvor jeg skal lete etter fødselen til barna og om det står noe mer i bygdeboka hvor det ble av dem, om de har etterkommere, når de døde, osv.Dette gjelder Ingjald / Engel Andreas Høysæther. Jeg har leita etter han i lengre tid (bror til min oldefar Nils Johannesson Høysæther) - trodde han var død helt til jeg fant hans konfirmasjon og ikke fant han blant døde etter den tid.Dette er hva jeg har funnet:Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 17 (1860-1873), Fødte og døpte 1868, side 81. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8296&idx_id=8296&uid=ny&idx_side=-82>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKonfirmert i 1883: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Samnanger i Samnanger, Klokkerbok nr. A 2 (1879-1897), Konfirmerte 1883, side 58. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeGift i 1889 med Oline Bertine Larsdtr Bø fra Manger: N° 12: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Samnanger i Samnanger, Klokkerbok nr. A 2 (1879-1897), Ekteviede 1890, side 89. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOline Bertine Larsdtr født: Lenke Datter til Lars Christiansen og Christi Larsdtr Bø.Ft 1865: LenkeEngel og Oline får et første barn i Hordabø, Manger: Konrad Leonard Joakim Severin f 18/5-1891: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hordabø i Manger, Klokkerbok nr. B 3 (1891-1907), Fødte og døpte 1891, side 7. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeI ft 1900 bor de i Dale i Bruvik og Engel arbeider på fabrikken der:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Tusen takk for hjelp, Lars, så havna han altså i Bergen!Ingen problem om at det er rett person da fødselsår og farsnavn stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Kjempebra, Lars! Undres på hvem han reiste til da, det kan jo være på morens side. Heimstad Berge, dvs at familien fremdeles var der i 1912.Det blir vel ikke enklet å spore han opp 'over there'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Muligens er det Conrad Engelson, født 18.05.1891, død mai 1980 i Santa Cruz, California. Fant han i SSDI. Lenke Og i California Death Records står morens pikenavn som Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk igjen Lars, det må være han. F8dselsdatoen stemmer og også morens pikenavn. Veldig bra-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Undres på om broren og emigrerte, finner to John Engelsen som er født i 1898. Men jeg har jo ikke funnet fødselsdatoen deres i Norge, så det er ikke lett å vite:En i New Jersey: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/ssdi/individual_record.asp?recid=156207575&lds=3&region=-1&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=All>Lenke States&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=En i New York state:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Der fant jeg dåpen til Johannes Engelsen Høysæter: f. 20/12-1898 i Bruvik: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bruvik i Bruvik, Klokkerbok nr. A 2 (1895-1907), Fødte og døpte 1899, side 41. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6981&idx_id=6981&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Maria Andrea var født 18/11-1892: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bruvik i Bruvik, Ministerialbok nr. B 1 (1878-1904), Fødte og døpte 1892, side 111. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6978&idx_id=6978&uid=ny&idx_side=-115>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Emma Ovidia f 24/4-1897: Dåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Bruvik i Bruvik, Klokkerbok nr. A 2 (1895-1907), Fødte og døpte 1897, side 26. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.