Gå til innhold
Arkivverket

[#70503] Navn på moren til (Ane?) Bergitte Mathisdtr. f ca 1825 i Tromsø?


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei!Jeg kan ikke finne (Ane?) Bergitte med far Mathis Andersen, født i Tromsø som det står under vielsen. Dermed heller ikke morens navn.Er det noen som kanskje kjenner til henne, eller klarer å finne henne født? Jeg finner henne heller ikke konfirmert, verken i Tromsø eller Skjervøy (Nordreisa) Vielsen til Michel Johannessen og Bergitte Mathisdtr Sidenr mangler, nr 11Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 6 (1848-1859), Ekteviede 1849, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2906&idx_id=2906&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Dåpen og konfirmasjonen til datteren Abel Lina er navnet hennes Ane BergitteDatteren Abel Lina døpt: Nr 60 Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 6 (1848-1859), Fødte og døpte 1855, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Datteren Abel Lina konfirmert: nr 6Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Hasvik i Loppa, Klokkerbok nr. 3 (1853-1880), Konfirmerte 1871, side 100. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Finner en kandidat her, nr 86.Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 7 (1821-1828), Fødte og døpte 1826, side 294-295. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Det er i alle fall denne kandidaten som er nærmest, men her heter hun Johanne Bergitte.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hun er konfirmert i Hasvik i 1843.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Loppa, Ministerialbok nr. 3 (1820-1848), Konfirmerte 1843, side 512-513. Permanent sidelenke: Lenke.Det kan vel være mulig at hun har forkortet navnet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Du verden, hvordan fant du på å lete i Loppa??Det ser ut som alt stemmer, bortsett fra at mor har endret navnet fra Johannesdtr til Andersdtr...Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei, og tusen takk for informasjonen.Nå er jeg på jakt etter Michel Johannessen fødsel/dåp, for dermed å få bekreftet moren navn. FT-1801 finner jeg Johannes Thomasssen, men han tror jeg kanskje er for gammel, i alle fall er Elen Isaksdtr for gammel til å være moren. Kanskje han giftet seg med en 'ny' Elen?! Michel 3 år i 1801, han er for gammel.FT-1801 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f18011941&gardpostnr=58&personpostnr=1064&merk=1064#ovre>LenkeKonfirmasjon til Michel, Nr 38 Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 5 (1838-1847), Konfirmerte 1844, side 93. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hva med denne kandidaten? Mora heter ikke Elen, og han er født i 1823, men kan det være han likevel? Nr 39.Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 4 (1820-1838), Fødte og døpte 1823, side 50-51. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her gifter han seg for andre gang.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Loppa i Loppa, Ministerialbok nr. 5 (1869-1878), Ekteviede 1871, side 149. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Jeg har sett på det, men så var det den der konfirmasjonen og morens navn der.... Jeg fortsetter å lete. Kanskje man kan finne ny ekteskapsinngåelse på far Johannes?!Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Her er en Johannes Thomassen men denne får jeg heller ikke til å stemme,her er han ungkar på 35 år og selvom han gifter seg med en Elen, her stemmer ikke etternavnet hennes. - Dette var ikke enkelt.Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 4 (1820-1838), Ekteviede 1822, side 370-371. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9731&idx_id=9731&uid=ny&idx_side=-183>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Du fant Elen Isaksdatter død i 1809. Da kan det jo være enkemannen som gifter seg her i 1810.Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Kautokeino, Karasjok i Kistrand, Ministerialbok nr. 9 (1805-1821), Ekteviede 1809-1811, side 388-389. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Ja, det ser slik ut,og det er jo det navnet som du fant tidligere på Michels mor. Tusen takk for hjelpen, så langt. Nå lurer jeg på om Johannes gifter seg en 3. gang!:-)Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Jeg tror at Mikkels mor er Beret Gundersdatter og at det er feilskrevet ved konfirmasjonen. Mikkel Johannesen er ført mellom to brødre, deres mor heter Elen, dessuten hadde Johannes vært gift med ei Elen før.Johannes og Beret får mange barn i Skjervøy fra Marith i 1811 til Abel i 1833, de jeg har sjekket konfirmasjonen til, er alle oppført med samme foreldre, kun Mikkels mor er oppført som Elen, som sagt tror jeg det må være feilført. Hva tror du?Her er f.eks David konfirmert Kildeinformasjon: Troms fylke, Skjervøy, Ministerialbok nr. 6 (1848-1859), Konfirmerte 1848, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Enig med deg, det er nok bare feilskrevet. Alle bor jo på Straumfjoreidet, så det ser riktig ut. Tusen takk for hjelpen, noen ganger er det fint å ha hjelp, jeg ser meg ofte blind, når jeg leter.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.