Gå til innhold
Arkivverket

[#70505] Aase Arvesdatter gift med Mads Gulbrandsen Høland


Gjest Vivi Ellingsen Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vivi Ellingsen Olsen

Aase Arvesdatter født 1756 Ganerød-området, Idd døpt 8.3.1756 Foreldre: Arve Haraldsen Nestangen og Gjertrud Kristoffersdatter Kan dette være den Aase som giftet seg med Mads Gulbrandsen i Høland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS, vielsen mellom Mads Gulbrandsen og Aase Alvesdt.? 27/5 1782 Lenke Vielsen i kirkeboka, men jeg klarer ikke med sikkerhet å tyde etternavnet hennes. Kanskje det kommer tydligere fram ved evt. barnedåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivi Ellingsen Olsen

Hei Berit. Takker for svar, men jeg har nok skrevet dette litt feil. Jeg har det som finnes om henne i Høland, men lurer på om hun opprinnelig kommer fra Idd. Har leita etter henne lenge og dette er den nærmeste jeg hittil har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har nok skrevet helt rett. Det er jeg som var usikker pga. Arnesdt. og den andre Mads Gulbrandsen. Men det er rart at ingen av hennes foreldre eller besteforeldre er oppkalt. De fikk jo tross alt 6 barn ihvertfall. Enten må det vel være rett Aase ellers så må hun være død, for det finnes ikke flere i 1801. Har du fått sjekket Hølandsbøkene om de har kommet så langt som til Bolstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vivi Ellingsen Olsen

Har sjekket Hølandsbøkene og der er det ikke mer info om hvem hun er og hvor hun kommer ifra. Men sån er det jo enkelte ganger med denne hobbyen. Man står helt fast, men ofte løsner det så jeg håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.