Gå til innhold
Arkivverket

[#70519] Anne Larsdatter gift 15.08.1869, Landsognet, Hammerfest


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei!Er det noen som kjenner til Anne Larsdatter, 25 år ved vielsen i 1869. Far oppgitt som Lars Nilsen. Jeg har søkt gjennom alle tenkelige kirke/ministerial bøker, både på fødte og døpte. Jeg har funnet Anne Larsdatter, men med far Lars Pedersen. Kan det være feilskrevet i vielsen, mon tro???Vielsen 1869, nr 5: Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Landsoknet i Hammerfest, Ministerialbok nr. 7 (1869-1884), Ekteviede 1869, side 104. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6765&idx_id=6765&uid=ny&idx_side=-107>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiVed vielsen står hun oppført med bosted Hønseby og ved folketellingen 1865 er det vel hende vi finner her: LenkeHun er fosterbarn og kanskje det er mulig å finne ut om der er relasjoner til fosterforeldrene som kan oppklare hvem hun er datter av.Hilsen Litta Olsen, Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Anne Larsdatter f.16/12 1845 på Sandøebotten [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=2001daap&gardpostnr=2286&merk=2286#ovre>Lenke Lenke nr 47 hennes konfirmasjon i 1861 LenkeForeldre: enke Karen Aanetsdatter og avdøde Lars Pedersen Dynnesfjord/Dønnesfjord (Loppa)Karen Aanetdatter i FT 1865 Lenke på Indre RefsnæshavnKaren døde 04.10.1866 Lenke LenkeKaren ble f. 14/8 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Dette er vel Karens foreldre i FT 1801 Lenke Moren Gunild Aslaksdatter alder er oppgitt å være 49. Det er vel sikkert noen år feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Takk for opplysningene til dere to. Jeg har ikke hatt anledning til å se på dette før nå. Jeg fant Anne som konfirmert, så far Lars Pedersen, og gikk videre. Da ser det ut som jeg har vært inne på noe. At mor Gunild Aslaksdatter er 49 og ble mor til Karen hm - er nok enig at det må være feil på hennes alder...Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Takk for opplysningene til dere to. Jeg har ikke hatt anledning til å se på dette før nå. Jeg fant Anne som konfirmert, så far Lars Pedersen, og gikk videre. Da ser det ut som jeg har vært inne på noe. At mor Gunild Aslaksdatter er 49 og ble mor til Karen hm - er nok enig at det må være feil på hennes alder...Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Jeg har prøvd å lete etter far Lars Pedersen, men finner ikke noe mer. Så da ser det ut som at det stopper på han, og at det blir 'blankt' i feltet for hans foreldre.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Jeg finner en Lars Pedersen fisker fra Lyngen som blir gravlagt ved Hasvik som døde 20/7 1846 (nr 16) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9742&idx_id=9742&uid=ny&idx_side=-119>Lenke Dette burde nok være den som er 'din' Lars Pedersen, han er eneste kandidat som jeg finner som kan være Anne Larsdatters far.Antagelig var denne Lars, han som ble dpt fra Pollen i Lyngen 9/7 1809 Lenke foreldrene var Peder Pedersen og Katrina Pedersdatter. Her er dette paret i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Takker, det ser ut som at det må være han. Jeg så nok muligens navnet hans i går, men jeg hadde fått Dynnesfjord i tankene, men det var der han bodde... Da fikk jeg fylt et hull i 'viften' min.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Takker, det ser ut som at det må være han. Jeg så nok muligens navnet hans i går, men jeg hadde fått Dynnesfjord i tankene, men det var der han bodde... Da fikk jeg fylt et hull i 'viften' min.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.