Gå til innhold
Arkivverket

[#70520] Tyde navn på Kirsten Jensdatters foreldre


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Det er nok ikke Kjerstens foreldre som står oppført her. Jeg leser det slik: Hos Stepfaderen Svend Aslachsen Strømfjordejdet.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Takk til dere to, så langt.Jeg har først fått sett på dette nå. Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å tyde slik som ordet 'Stepfaderen'. Jeg klarte å tyde Aslachsen, og Strømfjordejdet gjettet jeg, ettersom jeg er litt lokalkjent. Da er jeg et stykke videre, har i alle fall en mor og en stefar:-)Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lurer på om ikke dette er vielsen til foreldrene til Kjersten, nederst h.side Lenke Jens Samuelsen Solnæs og Aleth Johannesdatter Timmernæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Merkelig, men jeg har ikke funnet Jens Samuelsen død. Jeg kan jo ha oversett han 1819-1821. Jeg har heller ikke funnet dåpen til Kirsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei!Så flott! Jeg prøver også å finne Jens' død, men har ikke kommet så langt. Har også litt problemer med skriften..Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Jeg har også sett gjennom det flere ganger, men finner han ikke. Så da er spørsmålet om han døde et annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Hei! Tusen takk! Da begynner det å snevre inn til tidspunktet når han døde, men når? Nå har jeg sjekket døde i 1819 - 1822 opp og ned, men klarer ikke finne han. Får ta en liten pause, har erfart at det kan hjelpe:-)Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Takk til dere som har hjulpet meg så langt. Nå har jeg oppdatert dataene mine, men enn så lenge får det være en gåte når Jens Samuelsen døde.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.