Gå til innhold
Arkivverket

[#70523] Folketelling i Amerika etter 1912


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Konrad/Conrad Engelsen 18/5-1891: Emigrerer: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=0116EMIG&gardpostnr=874&personpostnr=874#nedre>Lenke Død 1980: LenkeJohannes / John Engelsen f 20/12-1898, død 1986: LenkeHar ikke funnet emigrasjonen hans, men det må være han over da navn og fødselsdato stemmer og i skiftet etter moren står det at han er i Amerika.Jeg lurer veldig på om disse to brødrene giftet seg og fikk barn.Se ellers her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Dette fant jeg på Ancestry:Name: John Sigvard Engelsen Birth: 20 Dec 1898 - Bergen, Norway Death: 13 Mar 1986 - Stuart, Florida, USA Marriage: 31 Jul 1936 Spouse: Frances W BottorfNoen steder står det Frances Ruth Bottorf.De hadde 3 barn; 2 sønner og 1 datter.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Hei Else, du har nok helt sikkert funnet riktig person for han var døpt Johannes Sigvard og fødselsdatoen hans er og rett! Takk for oppslag-:)Døde han i Florida eller ble han gift der? Han var min mormors søskenbarn. Det ser ut for at det er mange av dem som har emigrert, har funnet to til (ikke av samme søskenflokk da!)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Han døde i Florida. Er ikke sikker på hvor han giftet seg, men jeg skal prøve og finne det igjenMvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dette var interessant, takk skal du ha. Her fant jeg og adressen til den som har lagt det inn og skal ta kontakt. Kikket på websiden hans, men det ser ikke ut for at han er en etterkommer. Men i og med at han har dem her, burde han vite mer om deres etterkommere skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ingen av adressene virket, verken den på siden over i innlegg 6 eller den på hans webside, dessverre-:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Conrad Engelson/Conrad Hoisater gifter seg 9. sept. 1961 i California. Brudens navn er Mary E. Brown/Mary E. Bailey Alder brudgrom 70 år, Alder brud 65 år.Dette er nok 'riktig' Konrad da han er oppført med begge navnene, Engelsen og Høisæter. Skjønner ikke helt hvorfor bruden er ført opp med to navn, hun har muligens vært gift før.Har ikke funnet noe tidligere ekteskap på Konrad.Mvh Else Granum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Til Dag, takk skal du ha. Nå har jeg prøvd å sende en melding dit i håp om at det virker denne gangen.Takk til Else og, da var det nok ingen barn her. Dersom han da ikke trots alt var enkemann.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette er vel registreringskortet til WW1 for Conrad, selv om fødselsåret her er ett år feil. Han var da ugift og bodde i Minneapolis.

bilete7207.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for det-:) Ja, datoen er jo rett og det skjer vel at de tar feil år. Skulle tro at det er rett person!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.