Gå til innhold
Arkivverket

[#70525] Knud Olesen (Olsen) søn til Ole Knudsen . f.26/10-1822-30/8-1907 fra Norge.?


Gjest Magnus T.J.Johansen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Har denne Ole i Tittel ovenfor noget at gjøre med Aril Snorre Edvardsen ( Prædikanten fra eller i Sarons Dal Norge) jeg mener i altså ( I Slægt ). Eller er det slett ikke tilfællet.??? Jeg er fra Færøerne og har en Slægtstavle der heder foreksempel inde på Ancestry.com under navn :Magnus T.J.Johansen : Johansen Family Tree , som man kan Chekke der inde. Jeg er meget Intereseret og spændt på et resultat ,forde så har vi muligvis samme Jødiske ( Stammfader) Anton Schwadten.Denne Ole var helst fra Bondegården :Ellingsgaard ,Vatnes,Tresfjord,Romsdal.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Dette er Ellingsgaard i Bolsø (Molde) 1865. Her finner vi de navn du nevner.LenkeEllingsgaard i Tresfjord, Vestnes, har ingen Knut eller Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Dette med Knud er lidt uvist ,da man ikke ved helt sikkert alt om han, men at han kom til Færøerne fra Norge til at oplære Ejdesbonden i (Maskinredskaber) det første tilfælde på Færøerne tror jeg. Han døde på Ejde er vist sikkert, han blev gift med Maren Elisabeth Thomasdatter 1824 og gift den 6/10-1848 i Ejdes Kirkje. Ellers er jeg også Intereseret i København , Rømø DK . videre via Bornholm om der er Slægt med Mærk-Møller fra Norge ,der siges også at stamme fra Jødisk oprindelse enten 1. eller 2. Forfædre o.s.v Har denne Aril noget med Mærk, Møller at gjøre eller ikke.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Du mener sende en E/mail direkte.??? Jo, det vil jeg gerne prøve , håber bare det ikke bliver nogen Slinger i Valsen. Tak for denne gang, det var ikke til ingen nytte.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus T.J.Johansen.

Når man er Slægtsforsker må man ikke godtage alt som givet. Man ved fra en Nordmand der hjælper os med forskningen, at der var 3.eller flere Ellingsgaarde omkring Molde. Og at disse folk ikke var i familje med dem fra Vatnes,Tresfjord,Romsdal. Man ved at vores Knud kom fra Ellingsgaarden hvor en Erling var af navn, der ligger farvegen over fjellet fra Tresfjord til Vatnes, der i dag ligger i Vestnes Kommune. Herrefolkene boede over fjorden i Molde,man har et Billede af denne gaarden fra 1880 og så nu idag fra den 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Magnus T.J.Johansen.

Hej, igen. Se venligst efter på 71152 hvor jeg har nogle nye innlæg om denne Ole Knudson. Og spørgsmål om denne person og forfædrene. Om det stemmer eller ikke. Mvh. Magnus fra Ejde, Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.