Gå til innhold
Arkivverket

[#70526] Hjelp til tydning av kirkebok Andebu, VF, 1803. Carl Magnus Amundsen Barlin.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Er det noen som kan lese hva det står om foreldrene til Carl Magnus født 31 juli 1803. Nr 44.Foreldrene, Amund Olsen (Hakebro)(Barlin) og Olea Arnesdatter.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Andebu i Andebu, Ministerialbok nr. 3 /1 (1803-1828), Fødte og døpte 1803, side 8-9. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Amund er oppgitt å være 'Kiædeflikker'.31. juli er nok dåpsdatoen, ikke fødselsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Takk til deg Ketil. Disse folka er av reisende slekter, så jeg ble ikke forundret av at han var 'Kiædelikker' mener det er det samme som 'Kjeleflikker'Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Nina.Dette var spennende, var inne å kikket litt på innlegga, mye å gå igjennom.Prøvde å finne ut hvem av barna til Wilhelm Fredrik Fredriksen og Aneka Maria Larsdatter, denne dama er etterkommer av.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Ja var det ikke spennende. Synes og minnes du er i nær familie med disse.Jeg gjorde en kopi på hva hun skrev om sin familie og hva hun ville vite.Skulle legge det hit,men gjorde en feil og la det under den andre debatten istedet.Støleggen.For som du sier det er mye å lese og litt rotete.Men du finner hennes mailadr. der og kan maile henne direkte.Blir sikkert morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Da får jeg sjekke den andre debatten. Joda, nær familie, mine tippoldeforeldere, Vet at min farmor, datter av (Daniel Nicolai Wilhelmsen) skrev brev med Kari Dahlberg. Ser i forumet at hun var gift med en Victor Dahlberg og at hennes første mann døde i Norge. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Freda lurer på om Kari var hennes rette bestemor. Hennes far het jo Carl Victor Wilmer Dahlberg f/døpt.my be 24/12 1911.Minnestota hennipen.'Stefar' het Victor Dahlberg. Ut fra navnevalget,skulle jo Victor v're rett far. Men freda har h;rt Magnus,Karis bror.Det stemmer lite med navnet Carl Victor.Og var Magnus i det hele tatt i Amerika.Her menes vel Alexander Magnus f.1881 Vestnes?Men var ikke han gift med Nikoline Gustava Nikolaisdtr.Finner han ikke utvandret. Gjør du?Om Carl Victor skal ha en far med navnet Magnus,er Karis første mann Magnus Fredrik Andreassen mye mer nærliggende.Om Kari fikk barnet etter at hun kom til Amerika i 1908,kunne hun godt ha døpt Carl Victor etter navnet på sin nye kjæreste/mann Victor Dahlberg. Det rimer bedre.Det er jo ingen som vet navnet på en event.annen mor til Carl Victor.Bare navnet Magnus som en annen far.Det er også litt pussig.Du Unni vet vel mere om når Kari gikk fra sin første mann Magnus og dro til Amerika.Også kansje om hennes bror Alexander Magnus dro dit en stund.Virker som Freda vaks opp hos Kari.Så det må være veldig inntressant for dere begge. å ta en prat. Engelsken får du vel hjelp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Nina.Skal se nærmere på dette litt senere i kveld. Alt tyder på at Kari fikk Carl Victor (1911), med Victor Dahlberg, han er jo oppkalt etter sin far. Visste ikke Magnus Fredrik Andreassen døde i Norge, vet ikke helt sikkert om han emigrere i det heletatt, må sjekke opp dette. Sitter ved en annen PC, som jeg ikke har slekta mi på.Har ikke funnet barn til Kari og Magnus Fredrik Andeassen i Norge. Skal prøve å få kontakt med Freda, får nok hjelp med engelsken får jeg håpe.Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.