Gå til innhold
Arkivverket

[#70530] Hallo, har Helmer Theodor noen barnebarn der ute?


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Prøver igjen å finne etterslekt til Helmer Theodor Bæk Hansen 1869 Stamnes/Alstahaug. Mange har lett mye og lenge her på forumet etter han og broren Jørgen i 2008. Vi fant han(dem) ikke på 1900-telling, skipslister, emigrerte osv. Nå håper jeg noen kjenner noen som hadde en bestefar som het Helmer Theodor et sted i Nordland! HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Førstnevnte er ikke rett Helmer og det er nok trolig ikke den andre heller ettersom jeg fant en baby Helmer med far Hansen i Øksnes 1869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Se på pike nr 19,kan dette være et spor Nordland fylke, Stamnes i Alstahaug, Ministerialbok nr. 831A02 (1886-1901), Fødte og døpte 1893, side 49. Permanent sidelenke: LenkeDødsfallprotokollene kan noen ganger gi opplysninger om avdødes arvinger Når foreldrene til Helmer og Jørgen døde kan det stå der hvor mange barn som var i live og noen ganger nevnt ved navn og hvor de er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Konf.7 juli 1907 pike nr 14 Kildeinformasjon: Nordland fylke, Stamnes (Sandnes/Sandnessjøen), Klokkerbok nr. 831C06 (1897-1936), Konfirmerte 1908, side 23. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Ja, Oldine er Helmers datter, og jeg skulle skrive om henne, men hun vokste opp uten biologisk far. Hun fikk som voksen selv en datter som døde barnløs for kort tid siden. Jeg 'rakk dem ikke' så og si. Det er hvor Helmer bodde og døde so fullvoksen jeg ikke finner ut. Det må da finnes noen barnebarn et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Kan man på noe (lovlig) vis få innsyn i folketellingen for 1910? Da kunne jeg muligens se om Helmer og Jørgen framdeles var i live.Om begge ,som var fiskere druknet, så skulle de vel være nevnt i kirkebok? De døde ikke i Alstahaug/Stamnes. Altså,-kan man 'lurkikke' i 1910-tellinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Har du ei krukke med tolmodighet som du kan smørje deg med? 2010 nærmar seg, og DÅ ! Alle andre som har spurt om å få 'lurkikke' har fått nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Tålmod må man ha ja, for det er først i 2011 man får innsyn ifølge 'sikre kilder' Har noen et bedre forslag mens jeg venter? Det er så uhorvelig mange kirkebøker i Nordland om jeg skulle velge å se om han/de gifta seg og/eller fikk barn noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Heisann,-innlegget mitt ble stående med Aases navn! Jaja,-jeg håper noen finner spor etter Helmer (og broren). De kan da ikke bare forsvinne ut av historien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.