Gå til innhold
Arkivverket

[#70539] Thomas Johansen og Mari Olsdtr, Søndre Land


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Thomas og Mari gifter seg i Fluberg 17.1.1796, og får 4 barn: Mari 1795, Johan 1796, Anne Maria 1798 og Olina 1807. Men jeg kan ikke finne andre opplysninger enn folketellinga 1801, da de bor under Krohnberg i Fluberg som husmannsfamilie. Thomas er da 41 og Mari 29. Jeg kan ikke finne Thomas født i Land mellom 1758 og 1762. Han dør i 1807, 48 år gammel, så det stemmer bra med alderen fra folktellinga. Har også sjekket i nærområdene Vardal, Toten, Biri og Ringsaker uten å finne ham født der. På Mari har jeg 3 alternativedr som jeg håper noen kanskje vet noe om: Mari døpt 1773 i Fluberg, datter av Ole Anstensen og Chirsti Erichsdatter Næs Eje. Mari døpt i Fluberg 1771, datter av Ole Andersen og Mari Jonsdatter Raaumseje. Mari døpt 1772, datter av Ole Olsen og Marte Pedersdatter Øxne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.