Gå til innhold
Arkivverket

[#70541] Ringerike og Norderhov.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Maria Isaksdatter er fødd 8 febr. 1878 og døpt i Lunner/Norderhov. Foreldre oppgis til å være Isak Evensen fødd 1851 og Ingeborg Nielsdatter fødd 1857.Jeg kan ikke finne disse to døpt under kirkesogn i Norderhov, tips. Folketellingen av 1865, forteller meg at Isak Evensen er sønn av Even Isaksen Braaten som er 37 år og hans kone Margit Thorsdatter som er 52 år fra Næs prestegjeld. Så jeg lurer på hvor Isak og Ingeborg kan ha blitt døpt?Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange takk for hjelpen Anne, problemet er at jeg går noe vill i alle disse kirkesogn som hører til Norderhov.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Igjen tusen hjertelige takk, prøver å nøste opp slekter fra Norderhov distriktet, for en familie i Minnesota USA, men som sagt, jeg sliter med min kjennskap i området.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Ingeborg Nilsdatter og Isak Evensen Bråten etterlater seg en kjempeslekt. De hadde 10 barn og bodde mye av livet på Plassen et Trommaldeie, Flå Kommune. Beskrevet av Østro side 135 i boka Gårds og slektshistorie for Flå.Mange av barnebarna er her i Soknedalen og døpt i Lunder kirke. Even Isaksen og flere av hans søsken bodde i den delen av Soknedalen som heter Strømsoddbygda. Ingeborgs brødre Ole og Even emigrerte. Evens etterkommere har jeg flere kontakter til.Jeg kan sende en artikkel vi skrev i vårt lok.hist blad desember 2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Ingeborg døde 1934 og Isak 1898 mavesaar (Østro) De døde nok på Myrvad/ Plassen i Gulsvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.