Gå til innhold
Arkivverket

[#70567] Ole Olsens dødstidspunkt


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Hadde de flyttet til Telemark at han og døde der, eller flyttet hun til Telemark etter at hun ble enke montro?Finner han ikke blant døde i Sandsvær frem til 1885 ihvertfall. Han var født i 1841 dersom riktig alder er oppgidt i ft 1875: Lenke Men etter 1885 så deler Sandsvær seg opp , hvor hørte de til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har funnet barna hans som konfirmerte i Gransherad fra 1884 men Ole Olsen finner jeg ikke noe sted.jeg har funnet Ole som født på Viermyr under Kongsberg i 03.02 1841.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Merkelig, finner dem ikke blant utflyttede fra Sandsvær heller. Da ville du jo ha sett om han var i livet da. Heller ikke blant innflyttede i Gransherad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det er dette som gåten for meg. Jeg finner ham jo som født på Kongsberg og som far til flere barn født i sandsvær men deretter stopper det opp. Elen Kirstine finner jeg jo som enke i Gransherad i 1900 men hvor han har blitt av lurer jeg veldig på. Når Lina Maria gifter seg i gransherad i 1911 så står det at faren var død.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Elen Kristine står og som enke når hun dør, så han må ha dødd mellom 1878 og 1900.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ved datteren Karen Kristines vielse kalles hennes far Ole Olsen Kaasa.Ole Olsen Kaasa fra Gransherad død på Kongsberg 18/11 1897 nr 28 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk. Dette var virkelig bra. Ole var min tipp oldefar og jeg synes det er så spennende å få med hvor folk både har blitt født, levd og endt sine dager. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å tyde dødsårsaken til Ole Olsen som jeg fikk hjelp til å finne som død i innlegg 7.Forstår ikke hva det står. Venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

'Mortus (mortuus= død) Brightii' - det siste ordet viser nok til Bright's sykdommen som ihvertfall på fransk heter brightisme og er en nyresykdom: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.