Gå til innhold
Arkivverket

[#70572] Lars Sunde fra Omberg på Rolvsøy


Gjest Jan Erik Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Røed

Jeg søker opplysninger om Lars Chr. Sunde og hans kone Karen Maria Mørch. Sunde eide gården Omberg på Rolvsøy og døde 21 september 1842. Men hvem Karen var og hvor de begge kom fra har jeg ikke funnet ut. Noen som vet?mvh Jan Erik Røed, Asker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Her er deres giftemål. Kan noen hjelpe meg med å tyde hva som står her? Takk! Jan Erik Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 3 (1803-1815), Ekteviede 1811, side 28-29.Lenke Glemmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Karlsen

Hei Jan ErikJeg har noen opplysninger om disse du søker. Maren marie March født i Fredrikstad, gift første gang med Anders Iversen den 08/03-1802 i Melsomvik kirke. Anders døde i 1810 ved ett forlis, han var skipper. De fikk tre barn. Maren giftet seg igjen den 03/09-1811 med Lars Chr. Sunde født 1774 i Danmark. De fikk en sønn, Carl Marensius Sunde født 28/07-1813 - 11/13-1891 Ellers har jeg mere om Marens slekt.Mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Flott! Er du også i slekt med dem? Vil gjerne vite mer om Maren (Men skal det ikke være Karen?)jan erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Karlsen

Hei Jan ErikI slekt er vi jo alle. Slekten til Maren har jeg tilbake til 1600 tallet.Mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Karlsen

Hei Jan ErikMaren er født 10/05-1775 i Melsomvik. Faren Knud er født på Majorstuen. Dette er en omfattende familie.Hilsen Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Jan ErikDe fikk også barna:Christian Martin,døpt 25 07 1812,og Leonora,døpt 14 08 1814.Begge døpt i Glemmen.Moren heter Karen,ikke Maren.Mulig det finnes flere barn.Mvh Karl Johnny Sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

KAREN MARIE MØRCH:1. ekteskap:Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Stokke, Ministerialbok nr. 3 (1771-1803), Trolovede 1800-1802, side 149. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8213&idx_id=8213&uid=ny&idx_side=-153>Lenke2. ekteskap:Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 3 (1803-1815), Ekteviede 1811, side 28-29. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Røed

Mange takk! Jeg synes innførselen i kirkeboken fra ekteskapet i Glemmen er fabelaktig, med segl og det hele, men jeg klarer ikke tyde alt som står der. Det synes å være en fast formulering i bunn med noko attåt.mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

Forslag til 'oversettelse':'Den 3d September, blew efter Kongelig Majestædts Bewilling, hiemme i Madam Iversens Huus, i Friderichstads Forsstad, i Wores Owerwærelse, Copulerede unge Karl og Skibs Cap: Lars Christensen Sunde, med Madam Karen Maria Iversen fra Forstaden, og at intet er hinderlig imod deres ægte=skabs Forbindelse, i henssende til Slægt, eller Swogerskab, eller ægteskabs Løfter til andre, der for Caverer wii, under tægnede, og holder Sogne Præsten Hr. Urdahl i alle maader Angreløs, og der for wii tillige med Wores Hænder, og hos Trykte Signet, underskriwer og før Sejler. ./Jacob ApenesLars Mørch'mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.