Gå til innhold
Arkivverket

[#70575] Forsling og Bak Trondheim 1800 til1870


Gjest Knut Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Øvergaard

Søker etter opphavet til min tipoldermor Maren Anna Fosling f.13.02.1815.I kirkeboka står det far matros Petter Fosling mor Sirianna Olsdatter.I FS.sTÅR DET AT HAN VAR F.CR.1794 OG MOR 1791.Finner også i FS.4 andre barn.Finner at etternavnet Bak finnes i Orkdal. mange hilsen Knut Øvergaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Peter Fosling og Sirianna Olsdatter giftet seg 25 april 1815: FS: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100089158572&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9STro&juris2=STro&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sor>Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Kirkeboken,nr 34:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Takk så langt hadde jeg kommet,men når jeg søker på noen av disse navn i filketellingen av 1801 er det blankt.Vet at Ole Bak er farens navn så er Jens far heller bror til Petter. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Har sett i et tidligere innlegg at det søkes opplysninger etter Ole Pedersen Fosling f.1751, Peder Olsen Fosling 1753,Peder Pedersen Foslingf.1756 Karen Pedersdatter Fosling f,1759 og Jens Pedersen Fosling f.1765.Den en finn Jens finner jeg som skomakermester i Trondheim 1801,mens Peder Pedersen bor i Tromsø og vår det står at hans kone er på skienog.Finner så en Ole Tosling i Trondheim som er gatevokter,der finner også en sønn Peder som er 7 år noe som kan passe til min tiptipolderfar.Kan Tosling og Fosling være den samme familie. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørg Folkestad

Hei! Min oldemor Oline Marie Fosling er søster til din oldemor Maren Anna Fosling. Foreldrene er Petter Fosling og Sirianna Olsdatter. Men Petters far heter ikke Jens. I KB for DK september 1793 ved Petters dåp er foreldrene Ole Pedersen Fosling og Marit Olsdatter. Jens er bror til faren tror jeg og forlover når Peder og Sirianna gifter seg. Jeg vet ikke om Tosling og Fosling er samme familie. Jeg har foreløpig ikke funnet opplysninger om Ole Pedersen Fosling og hans kone og deres opphav og hvor de bodde.vennlig hilsen Asbjørg Folkestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Hein Asbjørg.Tusen takk for opplysningene det var ditt innlegg jeg hadde sett.Du blir min fars firmennig,Maren Anna er min tipoldermor g.m. Arnt Johansen Utestø f.1802 på Hitra.Fant på FS.at Oline Marie var g.m. Hanken Johnsen f.1815 er det rett.Fant også en Karen Fosling hvor det stod hun var vanvittig. mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Øvergaard

Har vårt inne å skjekket på folketellingen 1801.Her finner jeg trolig foreldre til Petter,Ole Pedersen Toslingf.1751 g.m.Marit Olsdatterf.1761 Begge disse navn stemmer med det du hadde.En av deres barn er Peder 7 år . Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.