Gå til innhold
Arkivverket

[#70576] Tyde dåpen til Ingeborg Arnfinnsdatter f/døpt 1774, Stod


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei!Atter en gang spør jeg om hjelp til tyding i kirkebok.Når er Ingeborg født/døpt? Farens fornavn ser jeg, men hva med etternavnet hans? Står moren oppført der, eventuelt hva er tipset hvor jeg kan finne henne? Jeg prøvde å se etter når Ingeborg var konfirmert, men der så det ut som konfirmantene kun var ramset opp.. Dåpen til Ingeborg, nest nederst på venstre side:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Stod, Ministerialbok nr. 746A02 (1760-1815), Fødte og døpte 1775, side 58-59. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16444&idx_id=16444&uid=ny&idx_side=-32>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Vielsen til Ingeborg og Christoffer Hansen i 1798:Kildeinformasjon: Troms fylke, Tranøy, Ministerialbok nr. 2 (1773-1806), Ekteviede 1799, side 211. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeFT-1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Fra Familysearch: Fikk ikke til å lage lenke.. Ingebor Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 14 Dec 1774 Place: Christening: 25 Dec 1774 Place: Stod, Nord-Trondelag, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Anfin HATLINGHUUSFortsatt mangler mors navn..Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Da fant jeg en hel del informasjon på DIS Slektsforum under Nord--trøndelag, Inderøy, Steinkjer Tittel: Anfind Jo(e)nsen, Oxaas, Hatlinghus, Stod 1772Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå her jeg lest gjennom døde på Hatlinghuus i Stod 1774-1801, og kun funnet en Kirsten Hatlinghuus begr. 19/1 1777, 39 år gammel. Men det bor tydeligvis flere familien på den gården så hun behøver ikke å være kona til Anfin. Får sjekke om Anfin ble oppgift i 1777 eller senere. Ikke funnet Anfin Hatlinghuus oppgift 1777-1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er trolovelse 19.trin. og vielsen 9.nov. 1772 Stod. Ser veldig riktig ut synes jeg. Lenke Den ene forloveren heter Jon Anfinsen Hatlinghuus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.