Gå til innhold
Arkivverket

[#70585] Lars Pedersen (1832 Samnanger) og Augusta Dorothea Gullachsdtr (1842 Bergen)


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg har leita etter dem i Bergen, men finner dem ikke etter 1879.Her er det jeg har:Lars var f i Samnanger i 1832 av foreldre Peder Larsen Tysse (1803-1875) og Anna Knutsdtr Steinsland / Eikedal (1805-1842) Dette var Peders første ekteskapDåp: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 14 (1826-1839), Fødte og døpte 1832, side 57. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11625&idx_id=11625&uid=ny&idx_side=-63>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFaddere: Anders Tysse, Lars Tysse, Anders Gjærde, Siri Haukanes, Malene Gjærde.Lars var matros.Her er han i ft 1865: LenkeDa ser vi at søsteren Gunhilde bor hos dem (henne har jeg ikke funnet mer om, mulig at det er henne som dør her selv om fødested er galt: Lenke)Lars og Augusta Dorothea gifter seg i nykirken i 1861: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Nykirken, Klokkerbok nr. D 1 (1832-1867), Ekteviede 1861, side 138. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeAugusta Dorothea var datter til Rasmus Gullachsen Legreide fra Askvoll og Cecelia Hansdtr Hauglum fra Leikanger: Dåp: LenkeForeldra ble gift i 1842: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 6 (1840-1852), Ekteviede 1842, side 8. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeLars og Augusta Dorothea får flere barn i Bergen:1. Lars August 1861: Dåp: Lenke2. Petro Andreas 1868: Dåp: Lenke3. Anna Cecilia 1869: Dåp: Lenke4. Herman Johan 1871: Dåp: Lenke5. Rikard Petro 1874: Dåp: Lenke6. Agnes Henriette 1876: Dåp: Lenke7. Gunvald Andreas 1879: Dåp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dette var da kjempebra, takk til dere begge to. Lenken i 5 virker ikke, men da skal jeg nok finne han allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Jeg greidde jo selvsagt å skrive feil i tittelen, Augusta Dorthea var en Rasmusdtr og ikke Gullachsdtr. Faren het Rasmus Gullachsen, men det er vel ikke noe å gjøre med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Takk for hjelp, Carsten -:) Det må jeg si! Ja, kona hans står nett under og så er det vel deres sønn og barnebarn og de har vært hjemme på tur.De må da ha emigrert etter 1900 for da er de bosatt i Norge. LenkeIkke greier jeg å finne dem blant emigranter fra Bergen.Det er veldig mange i denne familien som er dradd til Amerika ser det ut for. Anna Cecelia Pedersdtr var en kusine av min mormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, der fant du dem! Takk for det. De gifta seg jo i 1893, så barna under er vel deres skulle jeg tro. Får se om jeg finner dem født i Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.