Gå til innhold
Arkivverket

[#70590] Olava født på Norderhov, siste spor i Vestfold


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Olava Martinsdatter nr 89 født på Norderhov 1867 Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 13 (1866-1874), Fødte og døpte 1867, side 34. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1113&idx_id=1113&uid=ny&idx_side=-38>LenkeHun er også konfirmert på Norderhov 2okt 1881I 1890 er hun fadder i Borre til sin søsters sønn Otto, nr.12 Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Borre i Borre, Ministerialbok nr. I 9 (1878-1896), Fødte og døpte 1890, side 75. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Bør vel også nevne at hun var fadder til Anton i 1887,ingen flere av søsterens barn etter 1889. Legger inn søsteren Johanne Marias familie FT 1900 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

HildeI Sorenskriverens dødsmeldinger. Aug. (uten dato) konen Hellene Johannesdtr Bergedal (Røsingeie) 48 aar gl. (......?.....) død 1 aug, manden Martin Olsen. mand. andmelderen lever, 3 fellesbarn. Martin's dødsfall har jeg ikke funnet.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Så bra Tom, legger inn Martin fra KB Permanent sidelenke: Lenke Hadde en dag feil på dødsdatoen hans ser jeg.Kan det være noe sted jeg kan lete opp skifte etter ham?-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Egil, takk for innspill! Jeg lette i Sem- boka i går, dog uten hell,har bladd histen og pisten i kirkebøkene for Norderhov, Sem, Borre og Horten, men det blir liksom litt med bind for øya.Har også kikket i emigrantlister.Men har helt sikkert oversett mye, så glad for hjelp!Skal også prøve å få sett på skifte etter faren Martin.Hadde vært så fint å få henne 'på plass'. Hun er min ene oldefars søster:-))-Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.