Gå til innhold
Arkivverket

[#70595] Hvordan finne dåp og død i USA 1909-1913


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg tillater meg å spørre om hjelp vedrørende å finne dåpen til min farfar, Palmer Østmoe i Nord-Dakota og gjerne også når hans far Erling (Elling) Johnsen Østmoe døde der.Det meste av denne slekten har jeg nå i orden, men skulle så gjerne vite litt mer eksakt om disse to.Konfirmasjonen fra Trysil klokkerbok i 1924, nr. 20. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Cathrin! Do you know if your grandfather lived in Lakota? I found one Palmer Johnson who died there Dec 27th, 1983. Do you think that is the right fellow? There is an obituary in the local newspaper (Fargo Forum) for him. mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hello Patty.Thank you for your answer, but I forgot to mention that my grandfather and his mother and brothers came back to Norway in 1913 after my great grandfather Erling (Elling)died about 1913.So it's the wrong man.I really appreciate your help, since I have no clue where to look.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Konfirmant nr. 52 her bekrefter vel at det er rett familie funnet i 1910.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Trysil i Trysil, Klokkerbok nr. 9 (1904-1924), Konfirmerte 1918, side 69. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Minnesota birth index:Solie, Alf LyderDate of Birth: 15 Feb 1911Mother Maiden Name: Johanson certid# 1911-21358County of Birth: Polkkonfirmert: Hedmark fylke, Trysil i Trysil, Klokkerbok nr. 10 (1917-1937), Konfirmerte 1926, side 15. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1544&idx_id=1544&uid=ny&idx_side=-19>Lenke-------Minnesota birth index:Soli, Clifford ErlineDate of Birth: 14 Dec 1912Mother Maiden Name: Johnsoncertid# 1912-23063County of Birth: PolkKonfirmert: Hedmark fylke, Trysil i Trysil, Klokkerbok nr. 10 (1917-1937), Konfirmerte 1927, side 18. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Din oldefar ligger begravet på Winger Lutheran Church and Cemetery, i Winger township, Polk County, Minnesota.Sannsynligvis finnes gravsteinen der fortsatt.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Jon.Helt utrolig at du fant ut av dette for meg og ja du har funnet alle sammen. Brødrene til Palmer, var Reidar, Clifford og Lyder.Tusen hjertelig takk.Jeg legger ved bilde av Inger og alle fire sønnene. Vet ikke om de er fotografert i USA eller Trysil. Min farfar, Palmer til bakerst til høyre på bildet.Igjen, tusen takk for hjelpen.Mvh. Cathrin

bilete7202.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hello Patty. It's great that Jon found the records and I'm so pleased that you tried to help me.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.