Gå til innhold
Arkivverket

[#70598] Jon Johansen fra Stordalen, f. 30.03.1881, ( Fron el. Gausdalen?)


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

I følge kirkeboken Svatsum i Vestre Gausdal,1898-1939 klok, dukker denne mannen opp som far i forbindelse med en fødsel/ dåp av et uekte barn. Andre opplysninger om han er ikke å finne bortsett fra at han er 'bosatt' på Sønstegaard som trearbeider i 1904 ved dåpen. Er det noen som kan hjelpe meg å finne denne personen fødeplass, fødsel.? Lenker ikke da det ikke står mere en opplyst i titelen på innlegget.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står vel at han var født i Stordalen. Av kirkesogn har jeg funnet Stordal i N.Trl. og Stordalen i MR. Jeg lurer på om f.datoen hans er 3 de. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Berit. Takk for dette. Men jeg mener å ha sett en GÅRD eller Plass i Nord-Fron eller rundt der med navnet Stordalen, men her er jeg på litt tynn is, og tar dette rett fra husken da jeg ikke har notatene mine framfor meg nå.(noterer på blokken min 3.mars)Noen som vet om dette?MVH Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Ann-Mary.Der fikk vi plassen ja. Da få jeg ta på brillene når jeg kommer hjem å begynne å lese i kirkebøkene. Skulle tro at det er større mulighet for Nord-Fron enn MR og N.Tl.Kanskje noen har en bygdebok derfra for et oppslag?MVH Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ruth Gaustad

Et tips om Jon fra Stordalen.Gutten som ble døpt 1904 fikk navnet Gunvald, og jeg vet godt hvem han var. Har funnet ham som konfirmant med bosted Brumoen,og den Gunvald jeg henviser til hette Brumoen og var sjåfør både på buss og godsrute Lillehammer - Vestre Gausdal. Vet ikke hvor lenge han jobbet med det, men han kjørte i alle fall rundt 1950.Har snakket med slekninger som bodde nærmere Brumoen enn meg og fikk opplysning om at Jon skulle være en omstreifende arbeider. En mente at han var svensk. Jeg har sjekket på kart og funnet Stordal stasjon på jernbanen Narvik - Kiruna litt inn i Sverige. Jeg koblet jernbanerallar, omstreifende arbeider, svenske og Stordal og fant ut at jeg kunne sende et forslag. Ofotbanen ble åpnet 1902 så tidspunktet er heller ikke bort i veggene. Har ikke funnet Jon Johansen noen steder etter dåpsinnføringen 1904.Håper dette er til nytte og ikke forvirrer saken.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Bårdslien

Hei Gunnar!Takk for sist!Gunvald Brumoen kjørte skolebussen til først på 1970 tallet, jeg husker ham godt. Angående hans far, han var vel veiarbeider, og ikke trearbeider ved dåpen til Gunvald.Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.