Gå til innhold
Arkivverket

[#70630] Hjelp med tyding i kirkebok for Oslo Domkirke 1683


Gjest Eivind Kinck
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Kinck

Jeg viser til Lenke og innførselen 23. september 1683 for Vår Frelser for Peder Pedersøn Kinchs begravelse. Kan noen vennligst hjelpe meg med det som står etter navnet (udi den ?? Ny(?) ?? gaard, med ?? oc ??).Mvh Eivind Kinck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Først, Vor Frelsers Kirke er ikke bygd ennå, dette er Hellig Trefoldighets Kirke. I all hast, det skal skal stå den nye urtegården, bokstavrett kan du få det imorgen om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Kinck

Mange takk for hjelpen. Kan jeg leser dette slik at han ble gravlagt på kirkegårdens nye urtegård og at det ble ringt med alle klokker, bortsett fra den største, ved begravelsen? Var dette noe spesielt?Mvh Eivind Kinck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Du kan få enkeltheter om urtegården, klokkeringingen, hvor den lå, hvor kirken lå osv., men rekker ikke nå. Oppgi e-adresse. Nå må jeg 'legge på'PS. Fin begravelse, men inne i kirken er best (og også rangering der inne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.