Gå til innhold
Arkivverket

[#70637] Hjelp til tyding av kirkebok, Bergen 1805


Gjest Kjellaug R. Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug R. Petit

Det ser ellers ut for at han har to døtre, Ane og Ragnilla begge 15 1/2, til konfirmasjon i 1826, begge vaksinert i 1814 så de er nok tvillinger: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 14 (1826-1839), Konfirmerte 1826, side 126. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11625&idx_id=11625&uid=ny&idx_side=-135>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det står ikke noe om hvor hun kom fra eller hvor hun var hjemmehørende. Eneste opplysningen som kanskje kan være nyttig, er at hun '...ligger i Barselsæng i Skudevigen hos Arild Nielsen...'Kanskje en bror/annen slektning?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Du er sikker på at navnet begynner på Ar.. ? Jeg synest det likner mer på As.. Finner ingen Arild Nielsen i Bergen i 1801, heller ikke blant vigde eller som far.Dette blir visst ikke lett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Nei, jeg er ikke 100 % sikker på det navnet. Først syntes jeg også det sto 'Asild', men da jeg mente det var et kvinnenavn så burde etternavnet ha vært Nielsdatter og ikke Nielsen. Så landet jeg på Arild - men det kan ha vært en nødlanding :-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Ja, jeg og synest at det står Asild, kan det være Askild montro? Det er en Askild Nilsen på Askøy i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.