Gå til innhold
Arkivverket

[#70644] Boel Frederiksdatter i Skjeberg?


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Boel Fredriksdatter og Gunder Gundersen fikk datteren Grethe Elisabeth Gundersdatter 09.04.1840 i SkjebergLenke no. 50. Jeg har vansker med å finne vielsen og fødselen til Boel. Håpr noen kan komme med innspill. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

De giftet seg i 1825, par nr 17 her, Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skjeberg, Ministerialbok nr. I 4 (1815-1830), Ekteviede 1825, side 212. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Godt gjordt å kunne tyde den skriften Kirsti. Da har jeg et holdepkt. for å kunne finne dåpsdagen til brudeparet. Boel må ha dødd samme år som datteren ble født. Gunder giftet seg nemlig samme år 30.10.1840 med Anne Marie Torkildsdatter. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Godt gjordt å kunne tyde den skriften Kirsti. Da har jeg et holdepkt. for å kunne finne dåpsdagen til brudeparet. Boel må ha dødd samme år som datteren ble født. Gunder giftet seg nemlig samme år 30.10.1840 med Anne Marie Torkildsdatter. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Jan Frode Karlsen

Hei BjørnEtter hva jeg kan se så giftet Gunder seg med Anne Rasmusdatter 1775 - 1822. Anne var først gift med Ole Olsen 1776 - 1840.Gunder og Anne fikk to barn, Ellen 1802 og Gunder 1815. Det er noe som ikke stemmer helt her Bjørn. Gunder født 1815 giftet seg også med Anne Torkildsdatter født 1818. De fikk tre barn, Anders 1842, Gunder 1845, og Helmine 1849. Er spent på ditt svar. Skal ikke se bort ifra at jeg kan ha feil. Mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Bjørn!Står det ikke i lenken du viser til i innlegg 1 : Enken Boel Fredriksdatter og avdød Gunder Gundersen' (usikker på ordet etter).Den 26 des 1839 dør en Gunder Gundersen 68 år gml. Han blir gravlagt 10 jan 1940 i Skjeberg. (Nr 7) Permanent sidelenke: Lenke Det er mulig jeg er ute å sykler vedr min tydning ved dåpen, men jeg føler også som Jan Frode i innlegg 9 at det er noe som ikke helt stemmer.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Gunder som gifter seg i 1825 med Boel i 2), er enkemann og 49 år gammel. Altså født ca 1776.Gunder som gifter seg i 1840 med Anne Torkildsdatter er 25 år gammel, f 1815, og passer i alder til å være sønn av den første. Er vel sikkert en sammenblanding av far og sønn med samme navn her.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk til dere for engasjement og oppklaring. Jan Frode, du kan ta kontakt på min adresse: b-angela@online.no så kan vi utveksle informasjon. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.