Gå til innhold
Arkivverket

[#70659] Olaf Angell Olsen født mellom 1890 - 1908


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Olaf var gift med en Ingeborg. Men hvor bodde de? Alt jeg vet er disse to navnene, og håper å finne noen som kan fortelle meg resten!Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tusen takk! Person fra Vesterålen er en sterk kandidat, nå kan jeg lete i kirkebøkene derfra og se om jeg finner vielse på ham. (Jeg har ikke tenkt på Angel som fornavn, forstår nå hvorfor jeg ikke fant noe på allle mine søk). Takk igjen, nå krysser jeg fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Da jeg var barn, bodde vi vis-a-vis en familie der mannen het Olaf eller Olav Angell Olsen. Han var enkemann med en sønn. Dette var i Oslo i andre halvpart av 60-årene. Kan dessverre ikke huske om han hadde noen nordnosk dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk, Inger! Jeg er nok (i utgangspunktet) på utkikk etter familie fra Nordland, men din 'kandidat' tar jeg vare på.Søk i kirkebøker i Bø og Sørfolden ble et minus - de går ikke langt nok fram i tid. Så fortsatt håper jeg noen kjenner ekteparet Olaf og Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Tror du kan glemme den Olav Angel Olsen fra Sørfold.Han brukte Øren som etternavn,bodde på Fauske,og var gift med ei Juliette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Apropos Angel som fornavn/etternavn: - Min oldefar heitte Angel Gustav Hansen (1846-1925). Han var oppkalt etter sin oldefar, Lorentz Angell Holst (1747-1793). Han var oppkalt etter Lorents Hansen Angell (1695-1737), den avdøde første ektemannen til mora. Han var oppkalt etter farfaren Lorents Mortensen (1626-1697) fra Nordgård i Angeln i Slesvig.Slik vandrer navnet, ein borger fra Angeln tar bynavnet til slektsnavn når han etablerer seg i Trondheim, det går i arv til ein som ikkje er i slekt -, det blir et mellomnavn, og ender opp som et fornavn til min oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.