Gå til innhold
Arkivverket

[#70668] Ane (Fridrica) Petricha Hansdatters dåp/fødselsdato og hennes mor.


Gjest Inger Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersen

Hei!Ane Fridrica Hansdatter gift med Mathias Mathiasen 12.08.1790 i Lenvik.finner en debatt i 2001 på troms-slekt.com som slår fast at Ane Fridrica og Ane Petricha er samme person, og at farens navn er Hans Hansen.Jeg har søkt i Lenvik Ministerialbok 1753-1783 og kan ikke finne vielsen til Hans Hansen der (om han er gift) i håp om å finne navnet på Ane Petrichas mor.Hva er dåpsdatoen til Ane Petricha i 1768?Kildeinformasjon: Troms fylke, Lenvik, Ministerialbok nr. 1 (1753-1783), Fødte og døpte 1768, side 176-177. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9683&idx_id=9683&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dom.3d p.pasca intro. Hans Hansen Strømens kone. Jeg vet ikke hvilken dato det blir, men det har med påske å gjøre, tror jeg da.Kanskje denne kalenderen kan være til hjelp for deg. Kalender http://www.morchslaegt.dk/bauers/bauer.htmEllers så tror jeg nok at det er større sjanse å finne konas navn ved å leter etter dødsfallet hennes, eller rettere dødsfallet til kona til Hans Hansen Strømen. Får håpe at det ikke er veldig mange som døde hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Tusen takk for hjelpen igjen, og tusen takk for linken til kalender, den blir nok fin å ha etterhvert som jeg beveger meg bakover i tiden i de forskjellige slektene. Ja jeg må nok lete andre steder etter Anes mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersen

Da har jeg sett litt på Mathias Mathiassens forfedre og etterkommere, Margrethe Maria Mathisdatter er den grenen jeg jobber med, og den grenen var det ikke mye info om. Jeg er veldig interessert i historien om Antonetta, det pirret min nysgjerrighet:-)Hilsen fra Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Om du sender meg en e-post så skal jeg sende deg et kåseri jeg hadde en gang om 'Kvinner på flyttefot' der jeg brukte Antonettes historie. Du kan bruke gmail-adressen som begynner med aasekkr. Kan du det som kommer etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.