Gå til innhold
Arkivverket

[#70673] Olava Hørsand, Løten


Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg fant forleden noen artige bilder av min tippoldefar Ole Tollefsen Hoelseth (1856-1940) sin nest yngste lillebror Thorvald Tollefsen Hoelseth (1870-1954)[url="http://domkirkeodden.org/fotosamling/displayimage.php?album=4&pos=3248>LenkeThorvald var da bosatt på Breidablikk, den såkalte Lensmannsgården i Løten. Han hadde en flott Dodge D-44 som man kan se bilde av her:LenkeThorvald er her sammen med fru Kristine (1868-1938) samt Olava Hørsand, som er personen jeg lurer litt på.For bildeteksten til følgende bilde må være feil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Elisabeth Ol f 5/12 1906 på Hørsand i Romedal må være en aktuell kandidat. Hun ble etter Romedalboka gift med Arne Vaarnes, Skredshol i Ringsaker. Det er ikke noe som forbinder Hørsand med Hoelseth eller Alhaug etter Romedalsboka, men det var ikke mange km fra Breidablikk til Hørsand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.