Gå til innhold
Arkivverket

[#70678] Tyding dødsårsak


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Gjelder stenhugger Nils Olsen,mellom nr.7 og 8.Hva står etter hans navn og hva døde han av? Mvh.Mette Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

det som står etter Olsen ser det ut som 'Sommerro'. Dødsåsaka les eg som 'Structura ..fetagi' - utan at eg får så mykje meining i det; i det siste ordet er byrjinga klussa med, og for den siste delen kan det vere nokre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk skal du ha,fant sykdommen Strictur asofagia beskrevet(fortregning i spiserøret)omtalt,må være det samme som står i k.boka. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Srictura oesophagi, forsevring i spiserøret. Hvorfor hadde han det? Kanskje på grunn av spiserørskreft. Men siden han døde på Rigshospitalet, burde de ha funnet svulsten på ham, og da burde diagnosen vært cancer oesophagi og ikke strictura oesaphagi. Kan han ha drukket lut eller noe annet etsende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg fant denne inf.på nettet.Kan rett og slett ha vært halsebrann som har utviklet seg.Må vel ta en tur på R.Arkivet for å få vite mer. Mvh.Mette.Brystbrannsykdom er ofte en kronisk tilstand med gode og dårlige perioder. Medikamenter hjelper, men bare så lenge man tar dem.Er sykdommen farlig?Det er den nok i utgangspunktet ikke, men det kan oppstå enkelte komplikasjoner som følge av brystbrannsykdom: - Betennelse i spiserøret. - Forsnevring i spiserøret på grunn av kronisk betennelse, svært sjelden - Astmatiske plager som skyldes at det kommer magesyre fra magesekken til spiserøret, og videre til luftrøret. - Barrets øsofagus er et forstadium til kreft i spiserøret, men tilstanden forekommer sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.