Gå til innhold
Arkivverket

[#70679] Peder Reielsen fra Sandal i Sogn &Fjordane. Hvor det det av han?


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Har nå i mange år lett etter bestefaren til min mann som reiste til Tacoma,Washington USA i 1920. Han dro uten kone og to barn, og kom aldri tilbake.Han var født 5.nov. 1885. Jeg har funnet noen spor etter han som; utreise via Bergen og Liverpool 17.mars 1920.,innreise Halifax Nova Scotia,St.John New Brunswick,Canada.Det er registrert en Peder Sandal, med riktig f.dato/år, i 1918 med 'draft card ' Da bor han 116 Washington Street i Seattle.Arbeidløs. I 1920 tellingen bor han i Tacoma Ward,Pierce ,Washington,registrert som ugift og leieboer. På 'Ancestry.com' har jeg funnet en mulig match hvor han dukker opp på 'Dragseth family tree'.Er det noen som kan hjelpe meg med å kome videre her? Hva slags jobb hadde han i 1920 tellinga f.eks. Ble det registrert? Hvordan kommer jeg i det hele tatt videre innenfor amerikanske registere? Er det mulig å komme seg inn på f.eks. 'Dragseth family tree' Noen som kjenner til det?Vh Gro Hjelle,Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simon Ellefsen

Fra ancestry.comBorder Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956 about Peter Sandal===========================================Name: Peter SandalAge: 25Arrival Date: Oct 1911Occupation: loggerNationality/Country: NorwayRace or People: ScandinavianLast permanent residence: BC (British Columbia), Jordan RiverThe name .. nearest friend...: friend Nils/Nels Hanson, Jordan River, 36/B6Final destination: Wash(ington), Tacoma Census 1920======================Name: Peter SandahlHome in 1920: Tacoma Ward 3, Pierce, WashingtonAge: 34 yearsBirthplace: NorwayRelation to Head of House: RoomerFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: SingleRace: WhiteSex: MaleYear of Immigration: 1908Able to read: YesAble to Write: YesOccupation: Marble Worker? at Marble Works?. Wage worker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simon Ellefsen

Dragseth Family Tree er vel tilgengelig for alle vil jeg tro klik her: Lenke Port of: Ketchikan, AlaskaCensus 1910=================Name: Peter SandahlAge in 1910: 24Birthplace: NorwayRelation to Head of House: BoarderFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayHome in 1910: Tacoma Ward 6, Pierce, WashingtonMarital Status: MarriedRace: WhiteGender: MaleYear of Immigration: 1910Occupation: Repair (man) at a Car shop. Alaska Alien Arrivals, 1906-1949 about Pete Sandal================================Name: Sandal, PeteAge: 36Sex: MCitizen of: NorwaySteamer: Princess RoyalLine: CPRDate: August 8, 1921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Hjelle

Tusen takk for hjelpa.Kan dette bety at han ankom Halifax,Canada,reiste inn i USA der, dro til Washington,hvor han leide seg rom, før han reiste til BC. i Canada og kom tilbake til USA i 1911? Han registrerte seg som 'ugift' i 1920,selv om hans kone og barn fremdeles levde i Norge. Men at han dro til Alaska i 1921, gir meg en ny tråd å følge.For ikke å snakke om at han nå er 'ugift', og kan vel dermed ha giftet seg igjen? VH Gro Hjelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.