Gå til innhold
Arkivverket

[#70687] Hjelp til å tyde lysningstekst - 1802 i Trondheim


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Den 25. september ble Thore Olsen Sandberg gift med Kierstin Jonsdatter Stabel. Men jeg greier ikke å lese lysningsteksten. Kan noen være så snill å hjelpe meg?Permanent sidelenke: LenkeMvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg prøver, men jeg mangler en del: Den 25. september copuleres i hjemmet enkemann, borger og høker Thore Olsen Sandberg med enken Kiersten Jonsdatter Stabel, efter at have forevist vielse? brev og qviteringer?, at? kirken, ... og de fattige .... (var vederlagte?), ... ... fra enkemandens .... qviteringer fra hans myndige barn, at de have faaet deres arv efter moderen udbetalt og fra enkens side beviis, at de? avholdt skifte efter hendes afdøde mand. For ægteskapets lovlighet caverer Reinhold Siwers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Veldig bra Berit! Jeg supplerer:...copuleres i Huuset......Vielse brev og Qviteringer, at Kirken, Skolen og de Fatige ere vederlagte, samt fra Enkemandens Side ...... Beviis, at der er holdt Skifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk Aud. Jeg må prøve meg selv om det ikke alltid blir fullt hus, for det er en fin måte å vedlikeholde og å lære mere når det gjelder skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.