Gå til innhold
Arkivverket

[#70708] Gunder Knudsen ogRaghild Kristine Knudsdatter


Gjest gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest gunn nilsen

Hei Trenger hjelp. Søker opplysninger om Gunder og Ranghild Kristine og deres barn.Finner familien boende på botreid, skåtøy 1900 telling men finner ikke noen av familiemedlemmende etter dette.Gunder og Ragnhild Kristine fikk barna.Karen Kristine f 5 juni 1887 Bamble,Gunda Karoline f 1892 Borteid,Knut f 1895 Borteid Hilsen Gunn Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Aha, her fant jeg han! Her står han som Gunnar og kona som Ragnil og Skåtøy viser seg å være i Telemark: Lenke Men her bor de på Holte! Det er lettere å få hjelp dersom du gir litt flere opplysninger, jeg hadde f. eks. ingen anelse om at Skårøy var i Telemark-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Aha, her fant jeg han! Her står han som Gunnar og kona som Ragnil og Skåtøy viser seg å være i Telemark: Lenke Men her bor de på Holte! Det er lettere å få hjelp dersom du gir litt flere opplysninger, jeg hadde f. eks. ingen anelse om at Skårøy var i Telemark-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Kjellaug og Berit Tusen takk for hjepen,nå gjenstår det bare å se om noen finner opplysninger om barna. Takk igjen Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

I dåpen til Karen Kristine 1887 i Drangedal, er jo fødselsår på moren også nevnt ( 1861 ).nr.36:Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei Gunn.Jeg lurer på om du ikke har mottatt eposten jeg sendte til deg 2 -4 og 9 mai. (Kan ikke se at jeg har fått noe svar på dette). Der får du noen opplysninger i mailen sendt 2 mai.om denne familien, som ikke er nevnt her.Jeg nevner der at jeg skal kontakte en eldre mann som er fra naboeiendommen, for å spørre om han vet noe mer. Det har jeg dessverre ikke fått gjort ennå. Men jeg skal spørre han neste gang vi treffes.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Her kommer et utdrag av det jeg sendte 2-5-2009. Alle utklipp og kart har jeg ikke tatt med her. I bygdeboka finner jeg på gården Høimyr g.23.b.31Det ble en tid etter kjøpt av sjømann Gunder Knutsen. Han var født i Fossing Halsen 1858 d.1931 Hustru Ragnhild f.1861 i Bamble, d.1945. Barn: Thora, se Vintereidet, Knut, Karen, Martin, utflyttet. Datteren Gunda Berntsen, enke, har overtatt eiendommen og er bosatt der. Gunda dør 21-08-1987Gunder heter Gunnar andre plasser jeg har lest. Han er f. 11.12.1858 I 1900 finner jeg ut at bor de på en plass kalt Holte.Gunnar Knutsen dør 28-2-1931 begr. 7-3-1931 på Skåtøy I manntallsliste for Skåtøy i 1924-26 bodde de på Holter.Gunnars foreldre: Knut Johnsen f.1824 dør på Borteid 29.8.1894 blir begr.4-9-1894 Taran Kirstine Gundersdatter f.1827 dør på Tangene 4-2-1890 begr. 11.2.1890 MVH Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Glemte å skrive at mitt svar pr. epost til Gunn er et svar på hennes spørsmål i etterlysningen 69405: Bygdebøker Kragerø.Ang. Gunda så var hun født 5 sept. 1892.Søsteren Thora f.1890 ble i flg. bygdeboka gift med sjømannen Gunder Josefsen f.1887 i Fossing. Barn: Ragnvald, Ragna, Karen og Knut. De bodde på Vintereidet. G.23, b.30. Hele familien er fraflyttet. (Det står ikke hvor de dro.)Om jeg klarer å finne de kommer jeg tilbake med flere opplysninger.Mvh Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Gunder/ Gunnar og Thora bor på Vintereidet i 1924/26.Gunnar Josefsen er født 22-6-1888 og dør 9-10-1956 og blir begravet på Skåtøy kirkegård på Kalstad den 16.10.1956Kona Thora har jeg ikke funnet ennå. Ei heller barna.Mvh Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

Hei Ragnar takk igjen Gunn Hei Kerstin Takk for opplysningene har ikke fått e posten din,de har lagt om hele systemet der vi bor så her er den nye e post adressa mi, Pekka@epost.no Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.