Gå til innhold
Arkivverket

[#70713] CeWe-fotobok. Erfaring?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Er det noen som har prøvd å lage slektsbok med bilder i CeWe og med hvilke erfaringer? Tenker først og fremst kvalitet på bilder.Virker som det er enkelt og greit, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har en slik bok laget med dette systemet og den er kjempefin med flotte bilder. (Har ikke laget den selv) Det er flott kvalitet på bildene. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Jeg har benyttet dette flere ganger og er veldig fornøyd med akkurat dette programmet.Jeg har også scannet inn gamle familiefotografier og laget en bok av det sammen med nye fotografier. Kvaliteten ble mye bedre enn forventet. Jeg fikk riktignok tilbakemelding når jeg la inn fotoene på at det ikke var sikkert at kvaliteten var bra nok, men jeg syntes at de ble så bra som man kunne forvente av gamle, scannede sort/hvit fotografier. Mottagerne ble glade for disse gamle familiefotografiene i mange generasjoner bakover.Det er heller ikke veldig vanskelig å sette seg inn i hvordan programmet virker. Lykke til!Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg har også god erfaring med dette med billedbok. Men jeg synes mulighetene mtp mye tekst og formatering av tekst er begrensede, i alle fall slik det var lagt opp sist høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Hvordan forgår trykkingen? Kan man gjøre det selv, eller må det sendes inn?Jeg har kikket på de forskjellige firmaene som er tilknyttet, Jessops, Jacobs, WHSmith etc, hvilket av dem anbefales? Priser? De ser ut til å være engelske, så hvordan er forsendelse til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

5) Trykking: Du må enten sende den inn via nettet eller skrive den til cd og levere i butikk. Det var i alle fall de alternativene jeg fikk sist høst.Jeg skulle ønske at programvaren også hadde alternativ som gjorde at jeg kunne skrive ut til pdf og levere til passende trykkeri.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.