Gå til innhold
Arkivverket

[#70722] Tydehjelp krb Ringsaker 1859.


Gjest Else Kari U.Vilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Skulle gjerne hatt hjelp til å tyde alt som står om Johannes Christophersen som døde på Opsahl eie i 1859 nr 69.Jeg forstår iallefall såpass at han 'dræpte sig selv' men hva står det mer? LenkeSiste rubrikk nevnes vel noe om begravelsen tror jeg.Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det står i alle fall skolelærer. Bokstavene foran er jeg litt usikker på, men tror det er ug. Det står sivilstand på de andre døde, så jeg leser det som at han var ugift.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Beklager! Hadde både kirkebok og klokkerbok oppe samtidlig så ble det lenke til feil bok ! Her er rett lenke LenkeStår litt mer her og det er altså dette jeg skulle ha oversatt. Døde mandkjønn nr 69. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Prøver meg igjen.Dræbt sig ved at overskjære Struben i sindsvag Tilstand.Videre er jeg på tynn is, men noen kan sikkert komme med korrigering her. ? af 18/11 blev at han begravdes(?) i Stilhed med Jordpåkastelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Takk Kirsti, uff det var jo tragisk! Men du har nok rett, det er nok det det står.Han kunne vel da begraves i vigslet jord siden han utførte udåden i sindsvag tilstand?Takk for hjelpen! Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.