Gå til innhold
Arkivverket

[#70738] Høker Brynild Rud f ca 1751 bor i Lakkegt. i Aker i 1801-


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiBrynild bor her i 1801 med sin hustru nr 2 og sin dtr Aase Karine f 1783 ?av første ekteskap: Lenke Jeg har forsøkt forskjellige varianter for å finne ut hvem Brynild giftet seg med første gang. Hans far Halvor Davidsen Uzler f ca 1719 bor også samme sted. mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Aase Karine Brynnhildsdtr ble født i 1784 og døpt 19/3-1784 i Oslo med foreldre Brynnild Rue og Anne KnutsdtrName: Aase Karine Brynildsdatter Gender: Female Christening date: 19 Mar 1784 Christening place: Oslo, Oslo, Norway Residence: Oslo, Oslo, Norway Father's name: Brynild RueMother's name: Anne Knudsdatter Batch number: C01084-7 Film number: 125840 Collection: Norway Baptisms 1700-1900Dette fant jeg på FS sin betaside: Lenke Karine;searchId=31248504826822430000;surname=Brynnildsdtr;birthYear=1784;birthPlace=Norway;birthPlaceId=1927171Dessverre står det ikke i hvilken kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sånn går det når man ikke leser innlegg helt til siste punktum. Så du får se bort fra de 2 vielsene jeg fant på FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Helt til høgre, nesten på slutten av kolonnen fant jeg ekteskapet til Halvor Davidsen Usler med Berthe Jørgensdaatter 4/6-1746: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Kongsberg, Ministerialbok nr. 3 (1744-1755), Ekteviede 1746, side 251. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8570&idx_id=8570&uid=ny&idx_side=-257>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dersom det er rette personer, så fant jeg dåpen til en Halvor Davidsen 26/12-1723 i Kongsberg med far David Halvorsen - men Usler er ikke nevnt i navnet her. Alderen passer sønn noenlunde med din Halvor i ft 1801: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Kongsberg, Ministerialbok nr. 2 (1721-1743), Fødte og døpte 1724, side 28-29. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8569&idx_id=8569&uid=ny&idx_side=-15>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

HeiTakk igjen for hjelp, jeg fant dette under Borgere i Christiania i 1815Lenke og der står det at fars navn begynner på C. Og da er kanskje ikke denne Usler far allikevel? mvh Inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Men lenken du hadde i innlegg 1, viser ikke den til 'din' familie? Her står det jo tydelig hvem faren er. Dessuten kan det v0re en skrivefeil i 1815, det er ikke første gang slikt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

(14) Nei, han het Christophersen. Det er enkelte feil i borgerrullene her på DA, men det er ingenting mot feilene i FT 1801 for Christiania og Aker hvor knapt et navn er riktig. (PS, Har ikke hatt tid til å se på selve problemstillingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.