Gå til innhold
Arkivverket

[#70749] Noen som har Kvæfjord bygdebok? Oppslag Hemmestad og Hundstad


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Er det noen på forumet som har Kvæfjord bygdebok, og som kan gjøre oppslag på gården Hundstad og Hemmestad?Jeg er interessert i opplysninger om Johan Henrik Endresen født i Vågan_Lofoten,som kom som pleiesønn til Peder Nielsen på gården Hundstad. Står det noe informasjon om Johan på gården Hundstad? Etterhvert skal Johan Henrik Endresen(f.1886 død 1966) slått seg ned med kone Petra Amalie Jørgensdatter(f.ca 1891 død 1925)på gården Hemmestad. Fikk de noen barn sammen?Og ble Johan Henrik oppadgift med en viss Elida Olsdatter,når Petra døde? Fikk disse eventuelt barn sammen?På forhånd takk,vennlig hilsen Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Karina!Jeg kunne ikke finne barn i 2.ekteskap mellom Johan H. og Elida M. fra 1927 og til 1930, så da er det vel noen med släkt/bygdeböker for området Kväfjord som kan hjelpe dig.Ha en fin helg.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Fra Kvæfjord bygdebok: Jermund flytta til Levanger, Wollert gifta seg med Josefine Nerli fra Balsfjord, og Judith gifta seg med Knut Tenstad på Vebostad/Kvæfjord.Andrekona til Johan, Elida Olsen, var fra Laukvik i Lofoten. Johan og Elida hadde ikke barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Tusen takk Johan for nyttig informasjon! Og, takk til Svehn for god hjelp.Så er man plutselig noen steg nærmere med å finne etterkommerne:)Vennlig hilsen Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Hei Per-Sverre!Så flott, jeg vil gjerne vite etterkommere.Min e-post er: k-thanse(alfakrøll)online.noMvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.