Gå til innhold
Arkivverket

[#70758] Anna Birgitha Høyer i Hoel, Buksnes - 1790


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

I skiftene for Lofoten og Vesterålen finnes følgende personer:Anna Birgitha Høyer, Hoel, Buksnæs som det er skifte etter i 1790.Arvinger er:Fæder Høyer. Sønn av avdøde. Til sjøs.Henricha Kirstina Høyer. Hoel, Buksnæs i Hoel.Lars Olsen; Hoel, Buksnæs i Hoel. Svigersønn av avdøde. Gift. Ektefelle: Henricha Kirstina Høyer.Hvem var foreldrene til Anna Birgitha Høyer og hvem var hennes barns far.Ble Høyer-navnet benyttet av Henricha Høyers eventuelle barn?IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Prøver meg på en tyding.Jordet Anna Birgitha Høier af Hoel, en enke for nogle aar siden hertil Sognet ankommen fra Christiansund. Død efter 6 Dagers sygdom d 23 Maji i en alder af 59 aar.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

6) Her fra kirkebok, forloverne var Johan Henrich Mibes og Diderich Hjort Hoel: Kildeinformasjon: Nordland fylke, Buksnes, Ministerialbok nr. 881A02 (1773-1793), Kronologisk liste 1787, side 254-255. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16701&idx_id=16701&uid=ny&idx_side=-132>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Tusen hjertelig takk for innsatsen til dere alle. Jeg lette etter Anna B. Høyer i Bergen og fant henne selvfølgelig ikke der. Nå har jeg fått det jeg trengte. Interessant at datteren var gift med en Brun.Får prøve å finne ut dette med Fæder Høyer, mener jeg har vært borti Fedder og Høyer før.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Torgeir Kvalvaag

Ane Larsdatter Wiig blir 20.juni 1820 gift i Buksnes med Johannes Ludvig Johansen, også han fra Wiig: permanent billedlenke [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050420020747.jpg>LenkeAv opplysningene i kirkeboka går det fram at Ane var født på Rødøy prestegård, at hun flyttet til Buksnes der hun ble konfirmert i 1807 (forbehold om riktig lest).I samledatabasen for Rødøy finns en Ane Larsdatter fra Nesøya døpt i 1790: LenkeDenne Ane Larsdatter har mellomnavnet Høyer.Er det noen som vet mer om den Ane Larsdatter som ble viet i Buksnes i 1820? Er det den samme som har Høyer-navnet i 1790?I 1801 finner vi en Ane Larsdatter Høyer som fosterdatter i Melfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.