Gå til innhold
Arkivverket

[#70764] Hjelp til tyde kirkeboken i Fron 1842


Gjest Kari Grimstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Grimstad

Hei Er det noen som kan hjelpe meg med hva det står kirkeboka Fron i Oppland i 1842 under fødte 17.04. døpt 05.06. navnet er Hans. Det står vel uekte og moren som pige Anne Hansdatter går jeg ut i fra, og antageleig Hundorp. Resten har jeg vanskelig for å lese. Vennlig hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåp nr.46 LenkeAnne Hansd. Hundorp .. og efter opgivende? skredersvend Johannes Jansøn/Jonsøn/Jensøn? fra Bergen By. Faddere: Iver Hundorp ..:Gulbrand Hundorp, John Jø...eiet, Berte Hundorp, Marit F/T?orre?rødningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

HeiBerit Knudsen Tusen takk, det ser ut som du har tydet dette riktig, og Hans hadde Johannessen som etternavn. Nå skal jeg se om jeg kan finne morens foreldre. Mulig det kan være en av fadderene. MVH Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei Berit Knudsen Dette tror jeg kan være rett. Har nå lett etter Annes fødsel og lurer på om du kan se under fødte/døpte 1816, der finner jeg en Anne Hansdatter. Kan ikke se hva fødselsdatoen er men tror foreldrene står som Hans Iversen og Anne Pedersdatter. Det står også Hundorp ved noen av fadderene. Kan du klare å tyde dette blir jeg glad, og tror du dette er den riktige familien. Så fint med slike gode hjelpere. Jeg vet ikke hvordan jeg legger ved slike 'Lenker' MVH Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåp nr. 58 Lenke1816, født 13/4, hjemmedøpt 19/4 og dåp konf. i kirken 21/4. Anne Hansd. Foreldre Hans Iversen Hundorpsvolden og hustru Anne Pedersd. Faddere: Anders Moen, Anders Sundgaarden, .... Hundorp, Mari Moen, Sy...? Hundorpsvolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Grimstad

Hei igjen og tusen takk Berit. Det ser ut som du hadde funnet en annen side for 1816 hvor det sto tydligere skrevet. Sy...? Hundtorpsvolden tror jeg skal være Synnev for under folketellingen for 1801 har Hans en søster med dette navnet. Dette var flott, takk for all hjelp. MVH Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.