Gå til innhold
Arkivverket

[#70777] Holm-Brevik


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Seilmaker/Borger Hans Hansen Holm f 1735 i Brevik, skifte etter ham 27 Apr 1802, og hustru Else Alette Dorothea Arentzdatter Bøckmann, 1741 i Rollag, død 18 Apr 1812 i Larvik hadde flere barn. Jeg kjenner både opphav og søsken til dette paret, og også flere av deres barns avkom og ektefeller, men det er 3 av deres barn jeg ikke klarer å finne den videre skjebnen til: Arent Hansen Bøckman Holm, døpt 29 Jul 1776 i Brevik, Marie Hansdtr Holm døpt 19 Nov 1773 i Brevik og Else Hansdatter Holm døpt 20 Okt 1778 i Brevik. Er det noen som kjenner til om disse barna levde opp, og om de ble gift og fikk barn ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg legger inn skiftet etter Hans Hansen Holm her fra Larvik-skifter: LenkeSønnen Arent oh døtre Marie og Else er ikke nevnt i skiftet. Det kan vel tyde på at disse er døde tidligere? Kan lete litt i 1801-telling for å se om de er nevnt under landsomfattende søk.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg undres på om dette kan være enken etter Hans Hansen Holm her i Larvik i 1801?Lenke Hun ser ikke ut til å bo sammen med noen av sine barn i så fall?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel muligens den datter som senere gifter seg med Jens Waale i følge skiftet? LenkeHar ikke greid å finne de ettelyste barn , døpt i Brevik i folketelling 1801, ved landsomfattende søk.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Jeg kjenner til alle disse skiftene og også det som er av intr med m h t datteren Cathrine Elisabeth. Det er de andre tre barna jeg lurer på, nevnt i mitt første innlegg. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at denne karen som er nevnt Arent Holm, og gifter seg her, kan være den sønnen som du etterlyser?LenkeKan hende denne vielsen er å finne i digitale kirkebøker.Ellers er det jo litt rart at ingen av de etterlyste barn av Hans Hansen Holm er nevnt i skftet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tor at varmen kan være årsak til min feil med hensyn til alder på den Arent Holm.:-) Da vet jeg dessverre ikke hvor man kan lete. Finner ingen spor i 1801-telling. Leting etter dødsår i kirkebøkene blir en tidkrevende oppgave.Håper noen kjenner til disse etterkommere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Jeg tror at disse andre barna må ha dødd tidlig. Ser jeg på skifte etter faren så er det kun ett barn som arver. Du får roe ned i varmen! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det eneste jeg har funnet til nå av opplysninger om Arent Bøchman er dåpen hans her i Brevik. 29 Jul: Lenke Om han når konfirmasjonsalder er det nok mulig å finne i kirkebøker samme sted. Men som du sier, det er varmt i dag også, og vi reiser til Sverige i ettermiddag.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.