Gå til innhold
Arkivverket

[#70783] Hvorfor kommer jeg ikke inn på de Scannede kirkebøkene?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hva er det som er galt siden jeg ikke kommer inn på de scannede kirkebøkene? Jeg har aldri hatt noe problemer før!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Databasene er også slått ut. (Kan ikke finne serveren til/på? Digitalarkivet.no)Kanskje det har blitt litt for varmt for maskinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har nettopp sjekket alle serverne, og alle fungerer normalt. Problemet ligger følgelig utenfor vårt hus.Man kan få opp digitalarkivet ved å skrive digitalarkivet.uib.no og Arkivverkets hjemmeside ved å skrive 129.177.171.71 Fra denne kan man også få opp skannede kirkebøker og skannede tinglysingsarkiv.Vi regner med at problemet løses når eksterne servere som styrer Internett-trafikken oppdteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Kommer inn på hovedsiden til skannede kirkebøker, men det er når jeg vil åpne en side at det ikke virker. Heller ikke lenker i temaer fra i går kan åpnes lenger. Ellers er det ingen problem med å komme inn på debattforum.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå prøvde jeg med lenka til Yngve. Jeg kom helt til stedet hvor jeg velger, handling og år. Men deretter bare står den og går og går og går. Etter en halv evighet fikk jeg opp linjene øverst og nederst med side nr. m.m. Da ga jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er ikke bare kirkebøkene, folketellingene virker heller ikke-:(Men vi får bare smøre oss med tolmod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketellingene fungerer hos meg. Poenget er at digitalarkivet.uib.no fungerer, mens digitalarkivet.no ikke gjør det!1900-tellingen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Men lenkene til folketellingene har ikke 'uib' når vi klikker på dem. Føyde det til selv og da virket det, håper det lar seg ordne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.