Gå til innhold
Arkivverket

[#70823] Til Amerika fra Strandebarm, dro 5 søsken Børsheim ,1890-19010,hvordan finne de?


Gjest eva høiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Det er vel Martha Borsheim vi har her i 1910, hun er 'waitress' hos en 'private family':1910 United States Federal CensusName: Martha Bosheim Age in 1910: 21 Estimated Birth Year: abt 1889 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Servant Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Stamford Ward 1, Fairfield, Connecticut Marital Status: Single Race: White Gender: FemaleHousehold Members: Name Age Thomas Milliken 64 Mary Milliken 51 William Milliken 20 Thomas Milliken 15 Martha Bosheim 21 Josephine Johnson 34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Og dette er vel hennes tilkommende. Han er 'moulder' på 'iron works':1910 United States Federal CensusName: Ernest Glantz Age in 1910: 26 Estimated Birth Year: abt 1884 Birthplace: Sweden Relation to Head of House: Boarder Father's Birth Place: Sweden Mother's Birth Place: Sweden Home in 1910: Branford, New Haven, ConnecticutMarital Status: Single Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Hei Knut.Har nå fått mye å tenke på.Det er jo nytt alt for meg,at min mors tante Martha hadde vært gift før var nytt,og da barna,selvføgelig. Men etter en opprydning,fant noen gamle bilder,og der er en Edgar Glantz,adr.Worcester Mass. død 1994,og Betty Jane Graham,Adr.? Livington.og Noreen Glantz,ingen adr.Kan dette være noe? Nå ble slekt i Amerika intressan. Takk for dette du har hjelp med.Mvh Eva Høiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hyggelig hvis dette var til nytte. Her er data ang. Edgar E. Glantz som døde i 1994. Det bekrefter at han var født i Connecticut og datoen 3. august 1917. Ser ut som Glanz er et jødisk familienavn.Massachusetts Death Index, 1970-2003Name: Edgar E Glantz Certificate: 023577 Death Place: Southbridge Death Date: 19 Mar 1994 Birth Place: Connecticut Birth Date: 3 Aug 1917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Hei,begge to som sender meg stadig nye ting om min slekt.Ser nå hvor dumt det er iettertid å aldri notere familiere ting,tror husken er god no.Edgar Glantz er han da sønn av Martha og Ernest Glantz?Har jo ingen som jeg kan spørr,er den elste nå på den siden .Jeg syns jo dette er svært intressant.Så tusen takk for hjelp.Mvh Eva Høiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Ja, som du ser av innlegg 24 så hadde de sønnen Edgar og datteren Aline.I lenken som Hanne Line viser til i innlegg 32 finner du Epostadressen til en person som antagelig er etterkommer etter Edgar eller Aline. (Epostadressen er: dsoderhan@yahoo.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.