Gå til innhold
Arkivverket

[#70829] Translation Please (Part Two)


Gjest Rob Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Einar Tømmerås

No.1 Stamped at Breivold-Breivoll Ibestad. Stamp in useuntill ca.1918.Adress c/o Marie Haugestad--Fløien--BergenIt is difficult to turn the pc aronud but I can see thename Maggy.No.2. Stamped Breivold. To O.J. --Bergens Kamgarns Weveri--Aarstad--BergenKamgarns Weveri must mean something like how they madethe fabric to make clothes. the weave we web.No.3. Frk. miss. O.J Godt nyttaar--happy new year from Ingeborg Kristoffersen , Skog in Ibestadregards Odd Einar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rob Hansen

I had to turn my pc round several times to read these !!- any idea what the part about Maggy says? One of my fellow researchers thought news was awaited from her.Dagmar is there too ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

A bit difficult to read as the printing covers some words. In Norwegian I figured out this:Kjære kusine. Tusen tak du (?) mig paa (a line I couldn't figure out) Du maa skrive snart til meg og du maa fortæle meg om tante Marie har hørt noget fra Maggy. Vi har (?)lyst at faa vite (?). Gamle mor siger at fortele at hun er meget (?). Nu kan jeg ikke skrive mer men naar jeg faar svar paa (??) vil jeg (?)skrive et langt brev. ?bare leve og blomstre, fra din hengivne kusine Dagmar. Skriv snart.Dear cousin. Thank you, you ? me ???? You must write to me soon and you must tell me if aunt Marie has heard from Maggy. We want to know (?) Old mother says to tell you that she is very (?) Now I can't write any more but when I get an answer to (?) I will (?) write you a long letter (?) live and flourish, from your devoted cousin Dagmar. Write soon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rob Hansen

Was Olivia living at Marie Hauge's house (the painter) or a block of flats named after Marie Hauge??Thanks for posts above,Rob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.